• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402041710417
  • خبرنگار : 50552

گزارش هفتگی بازار

قیمت مرغ و ماهی در بازار قزوین در هفته گذشته

قیمت مرغ و ماهی در بازار قزوین در هفته گذشته

ایسنا/قزوین در هفته‌ای که گذشت باز هم قیمت مرغ در بازار قزوین تغییر کرد و از ۷۹ هزار و ۸۰۰ تومان به ۸۲ هزار تومان رسید.

گزارش بازار این هفته ایسنا به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین پرداخته و نوسانات قیمت این کالاها را مورد بررسی قرار می‌دهد.

در ماه‌های ابتدایی سال جاری، قیمت مرغ در بازار قزوین ۷۳ هزار تومان بود، در حالی که نرخ مصوب این کالا ۶۳ هزار تومان اعلام شده بود. در هفته دوم خرداد ماه قیمت مصوب مرغ از ۶۳ هزار تومان به ۷۳ هزار تومان تغییر کرد. از همان ایامی که این تغییر ۱۰ هزار تومانی در نرخ مصوب این کالا صورت گرفت، مرغ در اغلب مغازه‌های مرغ‌فروشی قزوین با نرخ ۷۹ هزار و ۸۰۰ تومان و حتی بالاتر عرضه می‌شد. این هفته نیز مجدد قیمت مرغ به هر کیلو ۸۲ هزار تومان رسید.

مشاهدات میدانی نشان می‌دهد برخی فروشندگان برای سود بیشتر مرغ را قطعه‌قطعه کرده تا بتوانند آن را با قیمت بالاتری به مشتریان عرضه کنند.

سرپرست مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در این خصوص عنوان کرد: هفته گذشته یک واحد صنفی که قصد داشت ۳۰۰ کیلوگرم مرغ گرم را قطعه‌قطعه کند و با قیمت بالاتری به فروش برساند، با ورود به‌هنگام بازرسان در ادامه کار متوقف شد. همچنین یک واحد متخلف بسته‌بندی مرغ در قزوین نیز پلمب شد.

مجید رحمانی، معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان کرد: استان قزوین در تأمین مرغ به‌عنوان استان معین است و روزانه بیش از ۵۰ تن مرغ مازاد تولیدی قزوین به استان‌های هم‌جوار ارسال می‌شود.

وی ادامه داد: اکنون قیمت بازار تقریباً ۱۰ هزار تومان بالاتر از قیمت مصوب است، در این زمینه مشکل نظارتی وجود ندارد اما در صورت سختگیری در نظارت‌ها، بازاریان متضرر خواهند شد و در این صورت مرغ تولیدی استان به تهران ارسال خواهد شد که در آن‌جا قیمت بالاتر است.

علیرضا پیمان‌پاک، قائم‌مقام تجارت و تنظیم بازار وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد: برآیند مصرف مرغ به ۲ دلیل بالا رفته است، نخست به‌دلیل افزایش قیمت در کالاهای دیگر است و در مقایسه با سایر منابع پروتئینی، مردم ترجیح می‌دهند از مرغ که قیمت پایین‌تری دارد استفاده کنند. دوم اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته با توجه به اینکه محدودیت‌های کرونایی به‌صورت کامل برداشته شده، موج سفرها بسیار افزایش پیدا کرده است. در این میان کالایی که بیشترین مصرف را در سفر دارد مرغ است.

وی بیان کرد: افزایش ظرفیت جوجه‌ریزی با استفاده از حدود ۱۲۵ میلیون تخم‌مرغ نطفه‌دار وارداتی یکی از برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی برای به ثبات رساندن قیمت مرغ است، اثر این برنامه‌ها از اوایل مرداد ماه خودش را نشان می‌دهد.

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین

شیر نیزه‌ای یکی از ماهی‌هایی است که قیمت آن در هفته‌های اخیر تا حدودی افزایش پیدا کرده است. شیر یکی از پر طرفدارترین ماهی‌های جنوب است. گوشت بدون تیغ و بافت منسجم در کنار طعم لذیذ و خوشایند این ماهی بسیار ایده‌آل است.

قیمت انواع ماهی در بازار قزوین به این شرح است: شیر نیزه‌ای ۱۵۸ تا ۱۷۰ هزار تومان، سالمون ۱۳۳ تا ۱۳۸ هزار تومان، قزل‌آلا ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان، حلوا ۱۰۹ هزار تومان، بیکت ۸۸ هزار تومان، آزاد ۷۰ تا ۸۵ هزار تومان، قباد ۴۹ تا ۵۵ هزار تومان.

توزیع ۱۵۰۰ تن برنج وارداتی در بازار قزوین

در هفته‌های گذشته دادستان قزوین از انبار غله بازدید کرد و دستور داد ظرف حداکثر یک ماه نسبت به تعیین تکلیف وضعیت ۱۵۰۰ تن برنج دپو شده در انبار غله اقدام شود. خوشبختانه در هفته گذشته با پیگیری‌ها و دستور دادستان قزوین، نخستین محموله برنج‌های وارداتی موجود در انبار غله با هدف تنظیم بازار کالاهای اساسی توزیع شد.

قیمت هر کیلو برنج در بازار قزوین به این شرح است: علی کاظمی ۸۶ تا ۱۱۰ هزار تومان، علی هاشمی ۱۰۵ هزار تومان، صدری هاشمی ۸۸ تا ۹۵ هزار تومان، فجر و طارم ۷۵ هزار تومان، عنبربو ۶۲ تا ۷۰ هزار تومان، شیرودی ۵۸ تا ۶۰ هزار تومان، خوشپخت ۴۰ تا ۵۷ هزار تومان، طارم ندا ۴۸ تا ۵۰ هزار تومان، هندی ۴۳ تا ۵۰ هزار تومان، لاشه صدری هاشمی۵۸ تا ۶۵ هزار تومان، لاشه کاظمی ۶۱ هزار تومان، نیمدانه صدری ۵۵ هزار تومان، لاشه هاشمی ۵۵ هزار تومان، نیمدانه هاشمی ۴۲ تا ۴۶ هزار تومان.

قیمت انواع تره‌بار در بازار قزوین

قیمت انواع میوه در بازار قزوین به این شرح است: موز ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان، انجیر ۶۰ هزار تومان، هندوانه ۸ تا ۱۰ هزار تومان، خربزه ۱۵ تا ۲۰ هزار تومان، طالبی ۱۵ تا ۲۲ هزار تومان، انگور یاقوتی و انگور بیدانه ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان، انگور شانی ۳۵ تا ۷۰ هزار تومان، خیار ۱۲ تا ۲۷ هزار تومان، توت‌فرنگی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان، هلو و شلیل ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان، هلو انجیری ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان، زردآلو ۲۵ تا ۶۰ هزار تومان، گلابی ۳۵ تا ۸۰ هزار تومان، آلو طلایی ۱۵ تا ۵۰ هزار تومان، آلو بخارا ۲۵ تا ۵۰ هزار تومان، سیب گلاب ۱۲ تا ۵۰ هزار تومان، گیلاس ۵۰ تا ۷۵ هزار تومان، آلبالو ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان.

قیمت انواع صیفی در بازار قزوین نیز به این شرح است: سیب‌زمینی ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، پیاز ۱۰ تا ۱۸ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۹ تا ۲۰ هزار تومان، بادمجان ۸ تا ۲۰ هزار تومان، کدو ۱۰ تا ۱۶ هزار تومان، لیموترش ۳۵ تا ۶۰ هزار تومان، فلفل‌دلمه ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، فلفل‌تند و فلفل‌شیرین ۶۰ هزار تومان، لوبیاسبز ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، سیر ۳۰ تا ۴۵ هزار تومان، ذرت‌مکزیکی ۴۰ هزار تومان، کاهو ۱۵ هزار تومان، کاهو پیچ ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، برگ‌کلم ۲۰ هزار تومان، هویج ۸ تا ۱۲ هزار تومان، باقالی ۴۰ هزار تومان، بامیه ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha