• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۴
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1402041710755
  • منبع : وزارت دادگستری

بازدید وزیر دادگستری از معاونت تدوین قوانین معاونت حقوقی ریاست جمهوری

بازدید وزیر دادگستری از معاونت تدوین قوانین معاونت حقوقی ریاست جمهوری

وزیر دادگستری امروز شنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۲ با حضور در مجموعه معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری از نزدیک با ماموریت‌ها و فعالیت‌های این معاونت، آشنا شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت دادگستری، امین‌حسین رحیمی در این دیدار که با حضور جمعی از معاونین و مدیران وزارت دادگستری همراه بود، ضمن ابراز خرسندی از حضور در معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری و آشنایی با فعالیت‌ها و ماموریت‌های این حوزه، گفت: موضوع تنقیح قوانین و مقررات از حیث تعیین تکلیف حقوق و تکالیف دستگاه‌ها و اشخاص بسیار مهم است. آگاهی بخشی و افزایش اطلاع عموم از قوانین و مقررات موضوعی بسیار مهم و بخصوص در موضوع رعایت حقوق شهروندی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

رحیمی با تقدیر از مدیران و کارشناسان معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات، در خصوص اقدامات انجام شده گفت: با توجه به تعداد کم نیروی انسانی، خدمات گسترده و ارزنده‌ای در این حوزه صورت گرفته و این مجموعه را باید از بهره‌ورترین دستگاه‌های کشور برشمرد که با امکانات کم، کارهای ارزشمند و بزرگی را صورت داده است. وجود چنین سامانه‌های غنی و برخطی در حوزه تنقیح قوانین و مقررات کشور حاصل دقت نظر و زحمات بسیار زیاد است که قابل تقدیر می‌باشد.

وزیر دادگستری همچنین از خانه کتاب معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات بازدید و از نزدیک در جریان روند فعالیت‌‎ها و برنامه‌های این معاونت قرار گرفت.

در ابتدای این برنامه مهدی مهدی‌زاده معاون تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات معاونت حقوقی ریاست جمهوری، ضمن خیر مقدم به وزیر دادگستری و همراهان، به بیان تاریخچه تنقیح و تدوین قوانین و مقررات کشور و همچنین تشکیل سازمان تنقیح و تدوین قوانین و مقررات پرداخت و با اشاره به نامه نخست وزیر وقت به مجلس شورای اسلامی در آغاز دهه ۶۰ و اعلام آمادگی برای همکاری در ارتقای فرایند قانونگذاری کشور گفت: این حوزه از دانش، تجربه و عملکردی ویژه در امر تنقیح قوانین و مقررات کشور برخوردار است.

مهدی‌زاده افزود: معاونت تدوین، تنقیح و انتشار قوانین و مقررات در طول ۵۰ سال گذشته به نحو مستمر به فعالیت‌های خود ادامه داده و خدمات ارزشمندی را به دستگاه‌های اجرایی و عموم هموطنان ارائه داده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha