• شنبه / ۱۷ تیر ۱۴۰۲ / ۱۹:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402041710840
  • خبرنگار : 71659

مدودف: شاید بایدن تصمیم گرفته که از دنیا برود و نیمی از بشریت را با خود ببرد

مدودف: شاید بایدن تصمیم گرفته که از دنیا برود و نیمی از بشریت را با خود ببرد

نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه در واکنش به تصمیم دولت آمریکا برای انتقال مهمات خوشه‌ای به اوکراین گفت که شاید رئیس جمهور «پیرمردِ خواب‌آلود» آمریکا تصمیم گرفته است که از این دنیا برود و نیمی از بشریت را با خود ببرد.

به گزارش ایسنا، «دمیتری مدودف»، نایب رئیس شورای امنیت ملی روسیه تصمیم واشنگتن برای مجهز کردن کی‌یف به مهمات خوشه‌ای را محکوم کرد.

مدودف در تلگرام نوشت: «بایدن سالخورده خواب‌آلود گفت که دو سال پیش در ژنو از دادن تضمین به رئیس‌جمهور روسیه مبنی بر عدم پیوستن اوکراین به ناتو خودداری کرد، بدین معنی که او از تعظیم در برابر روس‌ها امتناع کرد. پس از آن، بایدن به شکل شرم آور از افغانستان فرار کرد و برای پنهان کردن شرم فرار خود، اقتصاد اروپا را ویران کرد و سپس صدها تن سلاح به اوکراین تحویل داد و جنگ طولانی و بسیار خطرناک را با روسیه به راه انداخت. اکنون بایدن که همه منابع را تمام کرده است، وعده مهمات خوشه‌ای را می‌دهد و دوباره نئونازی‌ها را در کی‌یف فریب می‌دهد و تهدید به جنگ جهانی سوم می‌کند».

مدودف در ادامه این پرسش را مطرح کرد که چرا بایدن چنین می‌کند؟ این سرنوشت هر رئیس جمهور آمریکا است.

وی بایدن را یک «پیرمرد بیمار» توصیف کرد و افزود: «او از زوال عقل شدید رنج می‌برد و به نظر می‌رسد از کاری که انجام می دهد بی‌خبر است... شاید پدربزرگ در حال مرگ و وسواس خیال‌باف، تصمیم به رفتن به شکل زیبایی گرفته و به یک آرماگدون (پایان جهان) هسته‌ای تحریک می‌کند که نیمی از بشریت را با خود به دنیای دیگر می‌برد».

پیشتر جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌ان‌ان که روز جمعه پخش شد، با اشاره به اینکه «مهمات معمولی نیروهای اوکراینی تمام شده است»، گفت: «من به توصیه وزارت دفاع (پنتاگون) در مورد ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین عمل کردم و این تصمیمی بسیار دشوار بود».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۷ ۲۲:۱۷

اصلا معلوم نیست چرا این مدودف خودشو با دیگران جمع می بنده کلا تو توهم هست ... آخه فکر کردی چین و ایران و هند و ... میان تو آتیش جنگ شما میسوزند! مشکل خودتون رو خودتون حل کنید گند نزنید به کل دنیا !

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۰۲:۴۶

عموبایدن هم که بهترازین نمیتونا عمل کوه، نه؟ خدا‌ماغربزده ها و شفا بده

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۸ ۰۱:۳۵

اره شما و اون با هم برید تا نیم دیگر زندگی کند

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۸ ۲۲:۲۳

جنگ‌‌ جهانی بشود ایران و چین و هند و بلا روس ووو هم کنار روسیه هستن جنگ‌ جهانی زشت‌ترین بر نامه است که آمریکا تمایل بان دارد ولی مردم بیگناه جهان و اروپا مخصوصا خسارت می‌دهند چرا چون بایدن پیر مرد خودخواه میخواهد اینطوری اکراین خسارت بیشتر میشود