• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402041810999
  • خبرنگار : 50046

صید پرندگان شکاری خراسان شمالی برای فروش در کشورهای عربی ناکام ماند؛

غافلگیری صیاد جنوبی پرندگان شکاری در راز و جرگلان

غافلگیری صیاد جنوبی پرندگان شکاری در راز و جرگلان

ایسنا/خراسان شمالی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان راز و جرگلان از دستگیری یک صیاد جنوبی پرندگان شکاری در این شهرستان خبر داد.

سلیمان رخشا در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تخلفات شکار و صید و برابر گزارش واصله مبنی بر حضور صیادان غیربومی پرندگان شکاری، ماموران یگان حفاظت شهرستان موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: با رصد شبانه روزی و چند روزه، پس از اطلاع از محل اختفاء صیاد متخلف، نسبت به دستگیری این فرد اقدام و از وی یک بهله دلیجه، یک قطعه کبوتر، قفس نگهداری پرندگان، تعدادی رشته تور و دام زنده گیری به همراه مقداری طناب کشف و ضبط شد.

رخشا خاطرنشان کرد: هر ساله در نیمه دوم تابستان تا اواسط پاییز، افراد سودجو از استان های جنوبی برای صید و زنده گیری پرندگان شکاری به خراسان شمالی مراجعه کرده تا با صید پرندگان ارزشمند شکاری، آن ها را برای فروش به کشورهای حاشیه خلیج فارس انتقال دهند.

رخشا با بیان اینکه زنده گیری پرندگان شکاری موجب برهم خوردن زنجیره غذایی و تعادل اکوسیستم می‌شود، افزود: وجود پرندگان شکاری در کنترل جمعیت جوندگان و آفات کشاورزی نقش بسزایی دارد و در صورت از بین بردن یکی از اجزای چرخه طبیعت، لطمات جبران ناپذیری به اکوسیستم منطقه وارد خواهد شد.

وی تصریح کرد: در همین رابطه یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی از افزایش گشت های نامحسوس خود خبر داده و از تمامی شهروندان و علاقه‌مندان به طبیعت درخواست می‌ شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف زنده گیری پرندگان شکاری، مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

این مقام مسئول گفت: طبق مصوبه شماره ۴۴۲ شورای عالی حفاظت محیط زیست، جریمه زنده گیری دلیجه به لحاظ مطالبه ضرر و زیان، ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha