• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۳۱
  • دسته‌بندی: باشگاه دانشجویان
  • کد خبر: 1402041811011
  • منبع : باشگاه دانشجویان

نشریه دانشجویی «مسکن» منتشر شد

نشریه دانشجویی «مسکن» منتشر شد

انجمن علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، شماره هشتم نشریه دانشجویی «مسکن» را منتشر کرد.

به گزارش باشگاه دانشجویان ایسنا، «قیچی ژنتیکی جایزه نوبل را از آن خود کرد»، «کلید کریسپر درهای تازه‌ای به سوی درمان باز کرد»، «گوشت مصنوعی دوستدار محیط زیست»، «آشنایی با بیوسنسورها»، «چشم‌انداز آینده اهدای عضو با حیوانات کایمریک»، «محصولات تراریخته؛ فناوری نجات‌بخش یا نابودگر؟»، «اهداف طرح دارویار محقق نشد (مصاحبه)»، «جایگاه ایران در تولید داروهای بیوتک در منطقه و جهان»، «غول‌های صنعت بیوتکنولوژی در دنیا»، «معرفی تخصص بیوتکنولوژی دارویی»، «نظرات استاد بیوتکنولوژی دانشکده»، «خطرها و ملاحظات اخلاقی در مطالعات ژنتیک» و «دلایلی برای زنده ماندن» از جمله مطالب و مقالاتی است که در این شماره می‌خوانیم.

نشریه دانشجویی «مسکن» به صاحب امتیازی انجمن علمی دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد و مدیر مسئولی محدثه سالمی و سردبیری زهرا روستائی، به‌صورت گاهنامه علمی ـ فرهنگی منتشر شده است.

زهرا روستایی ـ سردبیر نشریه «مسکن» در بخشی از مطلب سخن سردبیر نوشته است: «بیوتکنولوژی به زبان ساده استفاده از علم بیولوژی برای حل مشکلات و تولید محصولات مفید است. از اولین تمدن، کشاورز بشر همواره در تلاش برای کنترل فرآیندهای بیولوژیکی در جهت بهبود کیفیت زندگی خود بوده است. حدود هزار سال پیش انسان‌ها از میکروارگانیسم‌ها در تهیه نان پنیر فرآورده‌های الکلی و... استفاده می‌کردند؛ اما چیزی که امروزه بیوتکنولوژی معنی می‌شود شاخه‌های بسیار گسترده از علم است که کنترل و دستکاری فرآیندهای زیستی را در سطح سلولی و مولکولی شامل می‌شود و محصولاتی که تغییر بزرگی در صنعت دارو و راه‌های درمان ایجاد کردند یکی از برجسته‌ترین و شاید شناخته شده‌ترین حیطه بیوتکنولوژی دستکاری ژنتیکی و تولید دارو یا محصولات درمانی به وسیله مهندسی ژنتیک است؛ البته که این علم کاربردهای بسیار بیشتری دارد که در پژوهش‌های شیمی محیط زیست کشاورزی و دامپروری و... استفاده می‌شود. در بخش علمی این شماره تلاش شده که برخی از موضوعات جالب و به روز بیوتکنولوژی بررسی شود. در بخش صنفی در کنار موضوع نشریه نیم نگاهی به اخبار داروسازی و دانشکده داشتیم و در بخش فرهنگی مصاحبه و معرفی کتاب صورت گرفته است...».

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha