• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402041811099
  • منبع : نمایندگی همدان

فرماندار خبر داد

حل مشکل پل‌های مکانیزه شهر همدان تا نیمه شهریور ماه

حل مشکل پل‌های مکانیزه شهر همدان تا نیمه شهریور ماه

ایسنا/همدان فرماندار همدان از حل مشکل پل‌های مکانیزه شهر همدان تا نیمه شهریورماه خبر داد و گفت: در ۹ پل عابر پیاده آسانسور جایگزین پله برقی می شود.

مسلم مخفی در شورای ترافیک شهرستان همدان، اظهار کرد: ۲۳ پل عابر پیاده در شهر همدان داریم که ۱۶ پل مکانیزه  و غیرفعال است و با توجه به اعتبار پیش بینی شده و عقد قرارداد، مشکل پل های مکانیزه تا نیمه شهریور مرتفع می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، مخفی تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که با نصب پله برقی در پل‌های مکانیزه مواجه بودیم، در ۹ پل عابر پیاده، آسانسور جایگزین پله برقی می‌شود. 

وی در رابطه با وضعیت ترافیک در میدان مدرس، مطرح کرد: با هدف رفع مشکل ترافیک بلوار شهید رجایی و میدان مدرس احداث تقاطع غیرهمسطح مدرس در حال بررسی توسط مشاور است.

وی با بیان اینکه طرح جامع ترافیک شهر به عنوان سند بالادستی پیش روی ماست و حمل و نقل عمومی بی‌آرتی با احداث سه کریدور اصلی در این طرح پیش بینی شده است، توضیح داد: ۸۶ میلیارد اعتبار در بودجه سال جاری شهرداری برای خرید اتوبوس تندرو و ۸۶ میلیارد برای زیرساخت بی‌آرتی پیش بینی شده است.

فرماندار همدان در رابطه با ناوگان حمل و نقل عمومی اتوبوسرانی، بیان کرد: در شهر همدان ۱۲۰ دستگاه اتوبوس فعال داریم و ۱۲ دستگاه جدید خریداری کردیم که هشت دستگاه به زودی تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: مسیرهای خطوط اتوبوس با تمرکززدایی از میدان امام خمینی(ره) تغییر می‌کند و با اختصاص ۴۳ میلیارد تومان اعتبار خرید میدل باس و به‌کارگیری در این طرح، مبدأ و مقصد اتوبوس‌های درون شهری از ابتدای خیابان‌های اصلی منتهی به میدان امام جابه‌جا می‌شود.  

فرماندار همدان خاطرنشان کرد: ضمن مسدودسازی مسیرهای ورودی به پیاده راه‌ها به ویژه پیاده راه بوعلی، برای عبور ویلچر و تسهیل در تردد توانیابان مسیر مشخص تعیین شد.

وی در پایان یادآور شد: در راستای اجرای هوشمند طرح زوج و فرد مناقصه نصب دوربین های پلاک خوان برگزار شده و تا ۲۲ تیر ضمن مشخص شدن پیمانکار، عملیات اجرایی در اسرع وقت انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha