• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402041811144
  • خبرنگار : 71610

تحرکات مشکوک نیروهای تحت امر آمریکا در سوریه

تحرکات مشکوک نیروهای تحت امر آمریکا در سوریه

منابع خبری از تحرکات مشکوک نیروهای کرد تحت امر آمریکا در سوریه و استقرار تجهیزات و خودروهای نظامی توسط آنها در خطوط تماس با ارتش سوریه در حومه دیرالزور پرده برداشتند.

به گزارش ایسنا، شبکه خبری المیادین در این باره اعلام کرد که شبه نظامیان موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» (قسد) که تحت امر آمریکا هستند ۵۰۰ خودروی زرهی را از شهر «قامشلی» در حومه شمالی حسکه به شهرک‌های «عکیدات» و «البصیره» و همچنین میدان نفتی «العمر» در حومه شمال شرقی دیرالزور منتقل کرده و در خطوط تماس با ارتش سوریه مستقر کرده‌اند.

منابع محلی در این باره به المیادین اعلام کرده‌اند که نظامیان آمریکایی همزمان با ورود تجهیزات شبه‌نظامیان قسد به منطقه، یک بالون جاسوسی جدید را در میدان گازی «کونیکو» در حومه شمالی دیرالزور نصب کردند.

در همین راستا، خبرگزاری اسپوتنیک نیز اعلام کرد که خطوط تماس در مناطق تحت کنترل دولت سوریه از یک سو و ارتش آمریکا و شبه‌نظامیان قسد وفادار به آن از سوی دیگر در حومه استان دیرالزور در شرق سوریه با یک وضعیت هشدار نظامی و امنیتی در امتداد ساحل رود فرات مواجه شده و آسمان منطقه شاهد پرواز گسترده جنگنده‌های آمریکا است.

خبرنگار «اسپوتنیک» در شرق سوریه به نقل از منابع محلی در حومه دیرالزور در این باره گزارش داد که این آمادگی نظامی به دلیل ورود کاروان‌های بزرگ خودروها و شبه‌نظامیان قسد به منطقه و مستقر شدن آنها در خطوط تماس با ارتش سوریه رخ داده است.

این منابع افزودند که نیروهای کُرد تحت امر آمریکا طی روز شنبه تجهیزات نظامی قابل توجهی شامل بیش از ۵۰۰ خودروی زرهی از جمله خودروهای ساخت آمریکا را وارد منطقه کردند.

این درحالی است که اخیرا ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا، چند مانور نظامی را در منطقه موسوم به «۵۵ کیلومتر» برگزار کرد.

این مانورها با مشارکت برخی گروه‌های شبه نظامی تحت امر آمریکا برگزار شد و علی‌رغم ادعای آمریکایی‌ها مبنی بر برگزاری این مانورها با هدف آمادگی برای مقابله با داعش، اما «فرید قاسم» یکی از سرکرده‌های گروه شبه نظامی موسوم به «ارتش آزاد سوریه» از طرح آمریکایی‌ها برای متصل کردن پایگاه غیرقانونی «التنف» به مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه در شمال شرق این کشور به واسطه نیروهایی از اهالی عشایر منطقه پرده برداشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha