• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402041811152

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس عنوان کرد:

تربیت نیروی مورد نیاز صنعت اولویت فنی و حرفه‌ای فارس است

تربیت نیروی مورد نیاز صنعت اولویت فنی و حرفه‌ای فارس است

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس گفت: تربیت نیروی ماهر و متخصص مورد نیاز صنایع، اولویت این دانشگاه است.

جعفر ترک‌زاده در نخستین جلسه کنسرسیوم اشتغال و مهارت‌آموزی فارس که به میزبانی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای فارس برگزار شد، هدف از این نشست را تقویت تعامل صنعت و دانشگاه برشمرد و گفت: مدیران سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مرتبط و نمایندگان صنایع بزرگ استان در این نشست به بیان مهارت‌های مورد نیاز صنایع پرداختند.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای فارس، او با بیان اینکه تربیت دانشجویان بر اساس مهارت‌های تخصصی مورد نیاز صنایع از اولویت‌های دانشگاه فنی و حرفه‌ای است، افزود: دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور طرحی را با عنوان توسعه اشتغال پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه فنی و حرفه‌ای (تاد) با هدف افزایش ضریب اشتغال پذیری دانشجویان و تامین نیروهای ماهر موردنیاز صنایع اجرا کرده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه فنی و حرفه‌ای فارس با سه شیوه نیروی کار ماهر مورد نیار واحدهای صنعتی و تولیدی استان را تامین می‌کند.

ترک‌زاده افزود: این سه روش را شامل تامین نیرو از بین فارغ‌التحصیلان فعلی این دانشگاه، آموزش مهارت‌های مورد نیاز صنایع به دانشجویان با تغییر سرفصل‌های آموزشی و نیز بورسیه تحصیلی دانشجویان نخبه با ارائه آموزش‌های تخصصی بر اساس اعلام نیازهای خاص هر صنعت برشمرد. 

شریفی، مدیرکل امور اقتصادی استانداری فارس نیز در این جلسه گفت: از آنجا که یکی از درخواست‌هایی که صنایع مختلف استان به مجموعه استانداری اعلام کرده بودند تامین نیروی کار ماهر و متخصص بود، این نشست برگزار شد تا بخشی از نیروهای مورد نیاز صنایع از بین دانشجویان وفارغ‌التحصیلان دانشگاهی تامین شود.

او خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان به عنوان بزرگترین دانشگاه متولی مهارت‌پروری می‌تواند بیشترین سهم در تامین نیروی کار ماهر مورد نیاز صنایع را داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha