• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۵۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402041811340
  • خبرنگار : 50604

مدیر صندوق بازنشستگی گلستان خبر داد:

افزایش حقوق بازنشستگان/ قانون یکسان سازی حقوق به زودی اجرا می شود

افزایش حقوق بازنشستگان/ قانون یکسان سازی حقوق به زودی اجرا می شود

ایسنا/گلستان مدیر صندوق بازنشستگی گلستان با اشاره به تخصیص ۹ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: طبق وعده مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشور تا انتهای تیرماه این مبلغ به حساب صندوق بازنشستگی واریز و شاهد اتفاقات خوبی در افزایش حقوق بازنشستگان خواهیم بود.

محمد براری ظهر یکشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۲ در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در استان گلستان ۳۵ هزار و ۵۶۵ نفر بازنشسته و مستمری بگیر داریم که از این تعداد ۹ هزار و  ۲۷۴ نفر  شاغل بازنشسته و از کارافتاده و تعداد  ۶ هزار و ۲۹۱ نفر شاغل و بازنشسته فوت شده داریم.

وی میانگین حقوق بازنشستگان را ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام کرد و افزود: در مجموع هر ماه بیش از ۴۰۵ میلیارد تومان به بیش از ۳۵ هزار بازنشسته و مستمری بگیر در استان  گلستان حقوق پرداخت می‌شود که ۵۵ میلیارد تومان از طریق حق بیمه پرداختی شاغلین  به حساب صندوق، مبلغی از سود شرکت و مابقی آن از منابع عمومی دولت(خزانه) پرداخت می‌شود.

مدیر صندوق بازنشستگی گلستان با اشاره به اینکه سن بازنشستگی در استان گلستان ۵۲ سال است، اظهار کرد: تحمیل بازنشستگان بیش از موعد به صندوق بازنشستگی در سال‌های گذشته باعث شد با کمبود بودجه مواجه و نیازمند خدمات حمایتی دولت شویم در صورتی که ما باید به سمتی برویم که صندوق با کمک مبلغ دریافتی بیمه مستقل عمل کند زیرا استفاده از منابع عمومی کشور ما را به سمت فقر و تنگدستی سوق می‌دهد.

براری با اشاره به اینکه سن‌ امید به زندگی در کشور به ۷۴ سال رسیده اما سن بازنشستگی ما هنوز ۵۲ سال است، گفت: باید هر پنج یا ۱۰ سال یکبار سن‌ امید به زندگی را اعلام و قوانین بازنشستگی را بر اساس آن تغییر دهند اما بیشش از ۵۰ سال است که این کار انجام نشده و ما را در صندوق بازنشستگی  با چالش جدی روبرو کرده است.

وی با بیان اینکه میانگین سنی ۵۲ سال برای بازنشستگی بسیار پایین بوده و در کشورهای دیگر دنیا سن بازنشستگی بیشتر است، گفت: در حال حاضر میانگین پرداختی حقوق بازنشستگی در کشور ۲۶ سال است که عدد بالایی بوده و باید با رساندن سن بازنشستگی به ۶۰ سال این عدد را به ۱۰ تا ۱۵ سال کاهش دهیم.   

مدیر صندوق بازنشستگی گلستان با اشاره به تخصیص ۹ هزار میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان گفت: مدیرعامل بازنشستگی کشور این خبر خوش را داده که به زودی این مبلغ به حساب صندوق واریز و قدم‌های مؤثری برای یکسان‌سازی حقوق برداشته می‌شود که بازنشستگان عزیز اثرات آن را در افزایش حقوق خود خواهند دید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha