• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402041811408
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تیران و کرون:

مشاغل آلاینده در تیران و کرون مجاز به فعالیت نیستند

مشاغل آلاینده در تیران و کرون مجاز به فعالیت نیستند

ایسنا/اصفهان رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تیران و کرون گفت: مشاغل دارای آلایندگی‌های زیست محیطی در این شهرستان مجاز به فعالیت نیستند.

امین طلبی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: واحدهای صنعتی که آلایندگی زیست‌محیطی داشته باشند مجاز به فعالیت نبوده و از ادامه فعالیت آنان جلوگیری می‌شود. مجوز برای مشاغل جدید دارای این شرایط در هیچ یک از شهرک‌های صنعتی این شهرستان صادر نخواهد شد.

وی ادامه داد: حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی هوا در این منطقه هدف از اجرای این قانون است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تیران و کرون با اشاره به فعالیت کارگاه‌های صنعتی ریخته‌گری در روستای عزیزآباد از توابع تیران و کرون، خاطرنشان کرد: این مراکز صنعتی دارای آلایندگی و نارضایتی‌هایی است که موضوع در کارگروه‌های تخصصی در حال پیگیری است.

به گفته طلبی، وضعیت این مراکز باید بررسی و مورد رسیدگی قرار گیرد تا در یک شرایط سالم فعالیت کنند وگرنه امکان فعالیت آنان وجود ندارد.

وی به معضل مشاغل مزاحم شهری اشاره کرد و گفت: کارگروه ساماندهی این دسته از فعالیت‌های شغلی تشکیل شده و باید مراکز تولیدی و یا صنعتی که فعالیت آنان مطابق با ضوابط شهری نیست از محدوده شهر خارج شوند.

وی اضافه کرد: پروانه کسب این دسته از مشاغل تمدید نخواهد شد و باید کسبه فعال در این حرفه‌های شغلی از مناطق شهری به سمت منطقه‌های صنعتی جابجا شوند.

طلبی خاطرنشان کرد: مشاغلی که برای ساکنان هر منطقه و محله مسکونی نارضایتی ایجاد کنند مطابق با قانون با آنان برخورد می‌شود و مشاغل مزاحم شهری باید جابجا شوند.

وی درباره به کارگیری اتباع بیگانه یادآور شد: این دسته از افراد باید دارای کارت اقامت و پروانه فعالیت باشند و در غیر این صورت امکان اشتغال آنان مقدور نیست.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت تیران و کرون فعالیت اتباع خارجه را تنها در مشاغل سخت و غیرخوراکی مجاز دانست و تصریح کرد: با متخلف برخورد خواهد شد و شهروندان در صورت مشاهده این دسته از تخلفات مراتب را با بازرسی اتاق اصناف و یا نیروی انتظامی در میان بگذارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha