• یکشنبه / ۱۸ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402041811443
  • خبرنگار : 50560

یک مسئول اعلام کرد

معرفی شهرداری اقبالیه به عنوان پایلوت اجرای سامانه سوت‌زنی در استان قزوین

معرفی شهرداری اقبالیه به عنوان پایلوت اجرای سامانه سوت‌زنی در استان قزوین

ایسنا/قزوین شهردار اقبالیه گفت: شهرداری اقبالیه به عنوان پایلوت راه‌اندازی و اجرای سامانه الکترونیکی سوت‌زنی در استان قزوین معرفی شده است که هدف از آن جلوگیری و کاهش آمار فساد اداری از طریق جلب مشارکت مردمی است.

میکائیل سلمانی در نشست خبری که صبح یکشنبه ۱۸ تیر با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اقبالیه و اصحاب رسانه استان در سالن جلسات شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: طی یک سال اخیر در حوزه‌های مختلف اقدامات خوبی از سوی شهرداری اقبالیه صورت گرفته و پروژه‌های خوبی در این شهر اجرا و برخی نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به افزایش بیش از ۶۰ درصدی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری اقبالیه نسبت به بودجه سال ۱۴۰۱ افزود: سال گذشته بودجه شهرداری اقبالیه ۱۰۸ میلیارد تومان بود و امسال به ۱۷۰ میلیارد تومان رسید که ۷۰ درصد در بخش عمرانی و ۳۰ در بخش جاری هزینه خواهد شد.

شهردار اقبالیه همچنین از ادامه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام این شهر خبر داد و گفت: ۴۰ هزار متر زیرسازی، آسفالت و پیاده‌روسازی در سطح شهر، احداث پارک خانواده در منطقه باغ عمران، تکمیل میدان ولایت و احداث مجتمع پسماند از جمله‌های پروژه‌های در دست اقدام شهرداری است.

سلمانی تصریح کرد: آماده‌سازی زمین‌های فاز ۲ باغ عمران و آماده‌سازی اراضی شمالی شهر اقبالیه و پروژه‌های عمرانی دیگری در حال اجراست که امیدواریم بتوانیم بر اساس بودجه سال ۱۴۰۲ آن‌ها را اجرایی و به سرانجام برسانیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده جهت ابلاغ طرح تفصیلی شهر اقبالیه و انجام این مهم با مساعدت مسئولان بیان کرد: در بدو ورود به شهرداری اقبالیه با تشکیل کمیته املاک، تلاش کردیم زمین‌های توافقی که در گذشته با شهرداری صورت گرفته را در دستور کار قرار دهیم و بر اساس کار کارشناسی توسط همکاران، این امر انجام شود و بتوانیم مجوز زمین‌های فاز یک باغ عمران را صادر کنیم که صدور جواز برای این زمین‌ها آغاز و همچنان ادامه دارد.

این مسئول با اشاره به احداث زمین چمن مصنوعی در باغ عمران و تعیین یکی از پارک‌های شهر اقبالیه برای احداث پارک بانوان تصریح کرد: پارک خانواده در زمینی با مساحت حدود ۴ هکتار احداث می‌شود که طراحی آن توسط مشاور صورت گرفته و شامل سالن همایش، پیست پیاده‌روی، محل عرضه محصولات تولید شده توسط زنان سرپرست خانوار، اتاق مادر و کودک و زمین‌های ورزشی می‌شود.

شهردار اقبالیه اضافه کرد: پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب شهر اقبالیه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و شبکه لوله‌گذاری آن اجرا شده اما نیمه‌تمام باقی‌مانده که شهرداری این آمادگی را دارد با شرکت آبفای استان قزوین برای تکمیل این پروژه همکاری لازم را داشته باشد. متأسفانه در حال حاضر فاضلاب در خارج از شهر و زمین‌های شهر رها می‌شود و خطرات زیست‌محیطی را به همراه دارد. در این راستا جلساتی هم برگزار شده و مسئولان شرکت آبفا پیگیر اعتبارات استانی و کشوری برای این موضوع مهم هستند تا معضل بزرگ اقبالیه حل شود.

سلمانی با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متعدد و متنوع در طول سال به مناسبت‌های مختلف با همراهی هیئت‌امنای مساجد و کانون‌های مساجد شهر اقبالیه، فضاسازی در مناسبت‌های مذهبی و ملی، همراهی در اجرای برنامه راهیان نور و کمک به برگزاری مراسمات مذهبی و مسابقات ورزشی ادامه داد: مجموعه مدیریت شهری اقبالیه از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری استقبال می‌کند.

این مسئول همچنین گفت: شهرداری اقبالیه به عنوان پایلوت راه‌اندازی و اجرای سامانه الکترونیکی سوت‌زنی در استان قزوین معرفی شده است که هدف از آن جلوگیری و کاهش آمار فساد اداری از طریق جلب مشارکت مردمی است. در این راستا در چهارمین نمایشگاه بین‌المللی شهر هوشمند ایران شرکت کردیم و وزیر کشور با حضور در غرفه شهرداری اقبالیه از خدمات ارائه شده در این حوزه تقدیر به عمل آورد.

وی با اشاره اینکه احداث کمربندی در شهر اقبالیه در حد مطالعه باقی‌مانده و نواقصی در آن وجود دارد که نیازمند طراحی مجدد است، توضیح داد: در خصوص حل کوتاه‌مدت مشکل نبود کمربندی، طرح‌های پیشنهادی به معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قزوین ارائه شده این در حالی است که تمام ترددها از خیابان اصلی بلوار امام خمینی(ره) صورت می‌گیرد و تردد ماشین‌های سنگین به زیرساخت‌ها و آسفالت این شهر آسیب وارد می‌کند که بر این اساس در تلاش هستیم با کمک مسئولان برای احداث کمربندی اقدام کنیم.

این مسئول دسترسی شهر به اتوبان را از خواسته‌های به حق شهروندان اقبالیه برشمرد و افزود: با توجه به فرسوده و مستهلک بودن ماشین‌آلات، نسبت به خرید ماشین‌آلات راه‌سازی و خودرویی با اعتبار بیش از ۲۵ میلیارد تومان شامل ماشین پیشرو آتش‌نشانی، غلتک، مزدا، نیسان و... اقدام شده که به سهم خود سرمایه‌گذاری خوبی برای شهر محسوب می‌شود.

شهردار اقبالیه با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده در زمینه ایجاد درآمد پایدار، اظهار کرد: کمیته سرمایه‌گذاری شهرداری را فعال و با همراهی شورای شهر، پروژه‌هایی تعریف کرده‌ایم و احداث مجتمع پسماند، سرمایه‌گذاری در کارخانه آسفالت و یک پروژه در سازمان حمل‌ونقل در آینده، می‌توانند به منابعی جهت تأمین درآمد پایدار برای مجموعه مدیریت شهری اقبالیه تبدیل شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha