• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402041911677
  • خبرنگار : 71145

کره شمالی به سرنگونی هواپیماهای جاسوسی آمریکا تهدید کرد

کره شمالی به سرنگونی هواپیماهای جاسوسی آمریکا تهدید کرد

کره شمالی به آمریکا هشدار داده است که در صورت نقض حریم هوایی این کشور ممکن است هواپیماهای جاسوسی آمریکا را ساقط کند. کره شمالی همچنین تصمیم آمریکا برای انتقال یک زیردریایی حامل موشک‌های کروز به شبه جزیره کره را محکوم و اعلام کرد که این اقدامی است که "رویارویی هسته‌ای را نزدیکتر می‌کند."

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، در بیانیه‌ای که امروز دوشنبه توسط نماینده رسمی وزارت دفاع کره شمالی صادر شد، این کشور تهدید کرده که آمریکا بهای سنگینی را برای ماموریت شناسایی هوایی تحریک آمیز خود که به شدت با نفوذ به حریم هوایی این کشور انجام می‌شود، پرداخت خواهد کرد. در این بیانیه همچنین عنوان شد:‌ هیچ تضمینی وجود ندارد که حوادث وحشتناکی مانند انهدام یک هواپیمای جاسوسی استراتژیک نیروی هوایی آمریکا بر فراز دریای شرقی (دریای ژاپن) رخ ندهد.

نماینده وزارت دفاع کره شمالی خاطرنشان کرد که در اوایل ژوئیه، هواپیماهای جاسوسی آمریکایی RC-۱۳۵ و U-۲S و همچنین یک پهپاد RQ-۴B Global Hawk بر فراز شبه جزیره کره پرواز کردند، به ویژه از دوم تا نهم ژوئیه که طی آن چندین مورد نقض حریم هوایی کره شمالی توسط یک هواپیمای آمریکایی ثبت شده است.

این مقام افزود: «در حال حاضر ما حداکثر صبر و خویشتنداری را از خود نشان می‌دهیم؛ اما هر چیزی حدی دارد. تمام اقدامات تحریک آمیز آمریکا باید فورا متوقف شود.»

همچنین در بیانیه سخنگوی وزارت دفاع ملی کره شمالی که توسط خبرگزاری رسمی مرکزی کره شمالی (KCNA) منتشر شد، آمده است: اقدامات آمریکا برای وارد کردن تجهیزات هسته‌ای راهبردی به شبه جزیره کره باج گیری هسته‌ای آشکار علیه کره شمالی و کشورهای منطقه و تهدیدی جدی برای صلح است.

وی افزود: این مساله به اقدامات آینده آمریکا بستگی دارد، اینکه یک وضعیت شدید در منطقه شبه جزیره کره ایجاد خواهد شد که هیچ کس آن را نمی‌خواهد و ایالات متحده مسؤولیت کامل را در صورت بروز هر وضعیت غیرمنتظره‌ای بر عهده خواهد داشت.

روسای جمهوری آمریکا و کره جنوبی، جو بایدن و یون سوک یول، «اعلامیه واشنگتن» را در ماه آوریل تصویب کردند که شامل گام‌هایی برای نشان دادن قابلیت‌های بازدارندگی، از جمله اعزام منظم زیردریایی‌های موشک بالستیک هسته‌ای آمریکا، ناوهای هواپیمابر به جمهوری کره و پرواز بمب افکن‌های آمریکایی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۵۵

تهدید کافی نیست مانند بلاک هاوک بر فراز خلیج همیشه فارس آنها را پودر کنید......