• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402041911795
  • خبرنگار : 71516

رؤسای شهرک‌های شمال اراضی اشغالی: حزب‌الله لبنان هر کاری می‌خواهد می‌کند/ در امان نیستیم

رؤسای شهرک‌های شمال اراضی اشغالی: حزب‌الله لبنان هر کاری می‌خواهد می‌کند/ در امان نیستیم

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از نگرانی‌ رؤسای شهرک‌های شمال اراضی اشغالی درباره جنگ احتمالی با حزب‌الله لبنان صحبت کردند.

به گزارش ایسنا، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: رؤسای شهرک‌های شمالی نگران جنگ با حزب‌الله لبنان هستند و معتقدند حزب‌الله هر کاری بخواهد می‌تواند، بکند. باید اقداماتی اتخاذ شود که ساکنان این شهرک‌ها بتوانند در امان باشند.

موشه داویدویچ، رئیس شورای منطقه‌ای شهرک «ماطه ایشر» مدعی شد: «وضعیتی که سال میلادی گذشته بر ما تحمیل شد وضعیتی بود که تاکنون مانند آن را ندیده بودیم. ما شلیک موشک‌ها و برپایی چادرهای نظامی را دیدیم. روز چهارشنبه نیروهای حزب‌الله می‌خواستند مانع فعالیت‌های ارتش شوند.»

وی گفت: موضوع حمایت از شهرک نشینان در این منطقه در حال حاضر یک موضوع بسیار حساس است. همه می‌دانیم حزب‌الله لبنان سازمانی است که بیش از دیگران اسرائیل را تهدید می‌کند. ساکنان در المطله، کریات شمونا و ماطه ایشر در امان نیستند و این مشکلی است که باید آن را حل کرد. مهم‌ترین مساله در حال حاضر این است که بدانیم حریم مرزهای شمالی نقض شده و امنیت ساکنان را از دست داده‌ایم و پناهگاه‌های مناسب برای ساکنان شمالی نداریم. سؤال این نیست که آیا جنگ اتفاق می‌افتد یا خیر بلکه سؤال این است که چه وقت جنگ رخ می‌دهد.

دیوید ازولای، رئیس شورای محلی در المطله گفت: تحولات کنونی پایان داستان تفاهم‌ها و توافق ۱۷۰۱ است. ما نیروهای حزب‌الله را در دیوار مرزی می‌بینیم و می‌دانیم چه کاری با سلاح می‌کند. ما هر روز آن‌ها را می‌بینیم. نگرانی اصلی من این است که حزب‌الله اقدامات خود را ادامه بدهد و کاری را که بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۶ انجام داد، اکنون انجام بدهد. این کاری است که امروز می‌کند.

نگرانی رژیم صهیونیستی از افزایش توانایی‌های نظامی حزب‌الله و نگرانی درباره جنگ آتی و عدم آمادگی این رژیم برای جنگ در سایه بحران‌های داخلی رو به فزونی است.

رسانه‌های این رژیم اخیرا اعلام کردند که افزایش قدرت حزب‌الله در طول ۱۷ سال بزرگترین شکست برای این رژیم است و این رژیم آماده جنگ با حزب‌الله نیست.

آموس یادلین، رئیس سابق شعبه اطلاعات نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی هفته گذشته اعلام کرد که مهم‌ترین تهدید برای این رژیم از جانب حزب‌الله لبنان است.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان ۲۵ مه اعلام کرد، در صورتی که رژیم صهیونیستی مرتکب اشتباه و حماقت جدیدی شود با جنگی بزرگ روبرو خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۰:۰۹

سران رژیم جعلی اسقاطیل مهمترین تهدید برای منطقه هستند آنان هستند که آب و خاک دیگران را غصب کرده اند......هر تلاشی از طرف نیروهای مقاومت چه از درون و چه از برون صورت بگیرد حق دفاع مشروع نسبت به متجاوز است این رژیم هیچ خاکی ندارد و آنچه را هم که مدعی شده غاصبانه اشغال کرده بنابراین ادعاهای واهی این رژیم جعلی مبتنی بر هیچ سند و مدرکی نیست در حالی که لبنان و فلسطین بیش از صدها سند مکتوب و مصور و......دارند که صهیونیستها اشغالگرند.........

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۱۹ ۱۱:۲۰

وقتی آب و خاک را اشغال می کردید باید نگران می بودید که صاحبان اصلی آب و خاک منطقه را بر سرتان خراب خواهند کرد اصل مشکل و ریشۀ معضلات منطقه در اشغالگری 70وچندسالۀ شما صهیونیستهاست خیلی راحت مناطق اشغالی را رها و به اهل و صاحبش برگردانید به همین راحتی همین و بس............