• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1402041912016
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبرداد:

قم میزبان جشنواره سراسری فیلم" حوّا " می‌شود

قم میزبان جشنواره سراسری فیلم" حوّا " می‌شود

ایسنا/قم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری جشنواره سراسری فیلم "حوّا" در هفته عفاف و حجاب در قم خبر داد.

به گزارش ایسنا، امیرعلی عموزاده امروز ۱۹ تیرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران پیرامون برگزاری جشنواره فیلم «حوّا» در قم و اکران آثار این رویداد در سینما ونوس تاکید کرد: این رویداد با مرکزیت تهران و بصورت بین‌المللی و با اکران آثار متنوعی از کشورهای مختلف و در قالب‌های بلند، کوتاه، مستند، انیمیشن در هفته عفاف و حجاب برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: قم به عنوان یکی از میزبانان برگزاری این جشنواره برخی آثار منتخب این رویداد را در یکی از سالن‌های پردیس سینمایی ونوس اکران خواهد کرد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان قم، رویکرد اصلی این جشنواره را پرداختن به موضوعاتی نظیر تحکیم خانواده و جایگاه زنان در جامعه برشمرد و تصریح کرد: زبان هنر کارگشای حل بسیاری از مسائل است و ما باید جایگاه حقیقی و والای زن، همچنین اهمیت مقوله خانواده در جامعه را با زبان رسای هنر، به ویژه سینما تبیین کنیم.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جدی ما در دوره جدید، همراهی با همه جشنواره‌های سراسری حوزه سینما در قم بوده است و در همین راستا اکران آثار جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان و جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سال گذشته رقم خورد و در سال جاری نیز با هدف بهره‌مندی آسان و فراگیر علاقه‌مندان قمی، مشارکت در اکران آثار رویدادهایی از این دست قطعا در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خواهد بود.

عموزاده تصریح کرد: اکران آثار سینمایی در قم با وجود اندیشمندان و نخبگان متعدد حوزه دین، اندیشه و هنر در این استان مقدس باعث خواهد شد، آثار و تولیدات ملی مورد نقد و بررسی جدی از این حوزه‌ها نیز قرار گیرد، کما اینکه در رویدادهای دیگری که نام بردم، نظرات و آرای اهل علم و اندیشمندان حوزه دین در خصوص آثار سینمایی منعکس و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

گفتنی است؛ سینما ونوس قم در روزهای ۲۰ تا ۲۳ تیرماه میزبان نخستین جشنواره سراسری فیلم «حوا» خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha