• دوشنبه / ۱۹ تیر ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402041912319
  • خبرنگار : 50039

فرمانده انتظامی بندرگز تشریح کرد:

کلاهبرداری با رسیدسازی جعلی در بندرگز/ شناسایی ۱۰ مالباخته تاکنون

کلاهبرداری با رسیدسازی جعلی در بندرگز/ شناسایی ۱۰ مالباخته تاکنون

ایسنا/گلستان فرمانده انتظامی بندرگز از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری از شهروندان با رسیدسازی جعلی خبر داد.

سرهنگ مهدی مهدوی نیا عصر امروز دوشنبه ۱۹ تیرماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران به تشریح جزئیات روش کلاهبرداری با رسیدسازی جعلی در شهرستان بندرگز پرداخت و اظهار کرد: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی و طرح شکایت از شخصی که با ارائه رسید جعلی اقدام به کلاهبرداری از وی کرده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه برابر تحقیقات میدانی به عمل آمده مشخص گردید شخصی به عنوان خریدار با مراجعه به طلافروشی و خرید طلا هزینه را به صورت اینترنتی واریز و اقدام به ارائه رسید پرداخت بانکی می‌کرد، ادامه داد: مالباخته با بررسی حساب بانکی‌اش متوجه می‌شود هیچ‌گونه وجهی به حساب شخصی او منتقل نشده و رسید ارائه شده جعلی بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرگز با تأکید بر اینکه در پی اقدامات فنی و شگردهای خاص پلیسی، متهم به هویت معلوم در یکی از شهرستان‌های استان مازندران شناسایی می‌شود، افزود: این کلاهبردار با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر و به پلیس آگاهی بندرگز منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه کلاهبردار مذکور تا این لحظه ۵ میلیارد ریال از ۱۰ نفر از هموطنان با همین روش کلاهبرداری کرده است، خاطرنشان کرد: برای این فرد پرونده تشکیل و به دستگاه قضایی معرفی شده است.

این مقام انتظامی با ارائه دو راهکار کارآمد و اساسی در پیشگری از اینگونه کلاهبرداری‌ها، تصریح کرد: هموطنان باید پیامک بانکی خود را فعال کنند و برای جلوگیری از وارد شدن اینگونه خسارت‌های مالی، منتظر پیامک تأیید واریز بانک باشند.

وی اضافه کرد: هموطنان حتماً از اعتماد به افراد ناشناس و پذیرش رسید در تلفن همراه خودداری کنند زیرا حتی در صورت غیرفعال بودن پیامک حساب هم می‌توان با بررسی مانده حساب بانکی از واقعی بودن واریز وجه مطمئن شد و مقابل اینگونه سودجویی‌ها و کلاهبرداری‌ها را گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha