• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402042012440
  • منبع : نمایندگی همدان

ریل‌گذاری دوومیدانی همدان در راستای استعدادیابی؛

نخستین همایش بزرگ استعدادهای دو صحرانوردی استان همدان برگزار می‌شود

نخستین همایش بزرگ استعدادهای دو صحرانوردی استان همدان برگزار می‌شود

ایسنا/همدان با انتخاب ۴۰۰ دونده منتخب و مستعد از میان ۸۰۰۰ دونده از ۴۵۰ روستا و محلات شهری در طول یک سال گذشته، با پیگیری برترین هیأت ورزشی استان، نخستین همایش بزرگ استعدادهای دو صحرانوردی استان همدان با حضور مسئولان ارشد و کنگره ۸۰۰۰ شهید استان برگزار می‌شود.

نخستین همایش بزرگ برگزیدگان استعدادیابی دو صحرانوردی استان همدان ۲۵ تیرماه همزمان با سالروز شهادت جمعی از نمازگزاران همدانی در بمباران هوایی ورزشگاه قدس همدان در ورزشگاه شهدای قدس برگزار خواهد شد.

هیأت دوومیدانی که به عنوان برترین و مدال‌آورترین هیأت ورزشی استان همدان براساس ارزیابی‌های اداره کل ورزش و جوانان استان به شمار می‌رود، طی یک سال گذشته با وجود بودجه بسیار محدود اقدام به برگزاری مسابقات و رویدادهای مختلف در سرتاسر شهرستان‌ها و دورترین نقاط استان به ویژه روستاهای مناطق محروم کرده است.

در این همایش بزرگ، ۴۰۰ دونده مستعد که از میان ۸۰۰۰ دونده در ۴۵۰ روستا و محله شهری طی یک سال گذشته شناسایی و برگزیده شده‌اند، در مسابقات حضور پیدا خواهند کرد.

دبیر هیأت دوومیدانی استان همدان در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این همایش بزرگ با حضور مسئولان ارشد و کنگره ۸۰۰۰ شهید استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: دوندگان به صورت نمادین تمرینات مختلف رشته‌های ورزشی را در پیست و چمن ورزشگاه قدس اجرا خواهند کرد.

سیداصغر ذوقی‌احسن با اشاره به اینکه نخستین همایش بزرگ استعدادهای دو صحرانوردی استان در واقع همان مرحله دوم لیگ دو صحرانوردی سردار شهید حاج حسین همدانی است، اضافه کرد: مرحله پایانی و کشوری این لیگ، همزمان با برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید استان و سالروز شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی با حضور ۳۰ تیم از استان همدان و تیم‌هایی از سراسر کشور در پیست تخصصی صحرانوردی ورزشگاه شهید مفتح همدان برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: این برنامه کم‌نظیر یا شاید بهتر است بگویم بی‌نظیر استعدادیابی در سطح کشور با حضور ۸۰۰۰ دونده از مناطق دور افتاده و روستاهای مختلف و مراکز شهرستان‌های استان همدان در حال برگزاری است که می‌تواند استان همدان را به عنوان قطب اصلی دو صحرانوردی کشور معرفی کند.

نخستین همایش بزرگ استعدادهای دو صحرانوردی استان همدان برگزار می‌شود


وی در ادامه با اشاره به اینکه بزرگترین دو صحرانوردی روستایی استان در راستای بزرگداشت سردار شهید حاج ستار ابراهیمی برگزار شد، مطرح کرد: به مناسبت بزرگداشت فرمانده دلیر سپاه اسلام سردار شهید حاج ستار ابراهیمی ۱۰۵ دونده منتخب از ۱۷ روستای رزن در قایش دویدند.

دبیر هیأت دوومیدانی استان همدان با اشاره به اینکه برنامه‌های جامع و مدونی توسط کمیته استعدادیابی هیأت دوومیدانی استان تدوین شده است، خاطرنشان کرد: با گذر از ۴۵۰ روستا و محله شهری، این بار در روستای قایش که در ۹۰ کیلومتری همدان قرار دارد و زادگاه سردار شهید حاج ستار ابراهیمی است، مسابقات باشکوه دو صحرانوردی روستایی برگزار شد.

وی در ادامه گفت: این مسابقه نیز در راستای کنگره بزرگداشت ۸۰۰۰ شهید استان و ادامه لیگ دو صحرانوردی شهید همدانی انجام شد که با حضور پرشور ۱۰۵ دونده منتخب و نوجوان از ۱۷ روستای شهرستان رزن و بخش سردرود(دمق) در قایش برگزار شد.

ذوقی‌احسن مطرح کرد: دوندگان نوجوان در مقاطع مختلف تحصیلی پس از گذر از مسافت های ۱۰۰۰ و ۶۰۰ متری مسابقه در مراسم باشکوهی که با حضور مسئولان شهرستان رزن و بخش سردرود و فرماندهان سپاه و بسیج منطقه و جمعی از خانواده های شهدا در سالن محمدرضا یمینی قایش برگزار شد، شرکت کردند.

نخستین همایش بزرگ استعدادهای دو صحرانوردی استان همدان برگزار می‌شود


وی افزود: نفرات برتر مسابقه ضمن دعوت به همایش ۲۵ تیرماه استادیوم قدس، از طرف هیأت دوومیدانی استان مدال و حکم قهرمانی و از طرف دهیاری و شورای اسلامی روستای قایش جوایز نقدی دریافت کردند.

دبیر هیأت دوومیدانی همچنین بیان کرد: در پایان مراسم مسئولان هیأت دوومیدانی استان و بسیج ورزشکاران به اتفاق در منزل ساده و قدیمی سردار شهید حاج ستار ابراهیمی حضور یافتند و با قرائت فاتحه‌ای نام و یاد این شهید شاخص را زنده و گرامی نگهداشتند.

وی در پایان با اشاره به قابلیت‌ها و ظرفیت استعدادهای صحرانوردی همدان و شرایط ایده‌آل سطح ارتفاع از دریا در همدان، تأکید کرد: به علت موفقیت‌های اخیر هیأت طی حکمی از سوی افشین داوری سرپرست فدراسیون دوومیدانی کشور، مسعود بنوان که ریاست هیأت استان را بر عهده دارد، مسئول کمیته دو صحرانوردی فدراسیون دوومیدانی کشور شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha