• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042012720
  • خبرنگار : 50548

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان خبر داد

برگزاری اجتماع مردم مشهد در حمایت از حجاب و عفاف

برگزاری اجتماع مردم مشهد در حمایت از حجاب و عفاف

ایسنا/خراسان رضوی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: فردا چهارشنبه ۲۱ تیرماه برای حمایت از عفاف و حجاب و کانون خانواده، ساعت ۱۶ در میدان بسیج اجتماع باشکوهی برگزار می‌گردد.

حجت‌الاسلام سید محمد سلطانی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به برپایی اجتماع عظیم بانوان و آقایان در حمایت از حجاب و عفاف، اظهار کرد: ۲۱ تیرماه ۱۳۱۴ روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است، زیرا در این روز مردان غیور و زنان مؤمن مشهدی در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی در مسجد جامع گوهرشاد و به رهبری علامه بهلول گنابادی تحصن کردند.

وی افزود: هنگامی‌که این خبر به رضاشاه رسید، سؤال کرد بهلول کیست؟ مسجد چیست؟ آتش‌بار، آتش‌بار. بنابراین از هر چهار طرف مسجد، مسلسل‌ها را به‌سوی مردم بی‌گناه و بی‌دفاع متحصن در مسجد گوهرشاد شلیک کردند و جمع کثیری به شهادت رسیدند که توسط ماشین‌های ارتش جمع‌آوری و در گورستان‌های اطراف مشهد به‌ صورت دسته‌جمعی دفن شدند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: این روز سرنوشت‌سازی بود، زیرا مردم مؤمن و متدین مشهد در اعتراض به کشف حجاب رضاخانی این‌ گونه به صحنه آمدند و با توجه به شرایط امروز که متأسفانه بعضی افراد از روی غفلت و برخی از روی تعمد سعی در کشف حجاب دارند، فردا چهارشنبه ۲۱ تیرماه برای حمایت از عفاف و حجاب و کانون خانواده، ساعت ۱۶ در میدان بسیج اجتماع باشکوهی برگزار می‌گردد.

سلطانی افزود: از ساعت ۱۷ برنامه‌ها آغاز می‌شود و به‌سمت بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) حرکت می‌کنیم و در مسجد گوهرشاد که خاستگاه عفت، حیا و حجاب مردان و زنان مؤمنی است که در این راستا به شهادت رسیدند، از سخنان آیت‌الله علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مردم مشهد بهره‌مند می‌شویم. در مسیر راهپیمایی نیز ۵۰ غرفه فرهنگی برپا شده و تزئین خیابان امام رضا(ع) از دیگر اقدامات این برنامه است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ضمن دعوت از مردم برای حضور در این مراسم، گفت: افراد برای حفظ کانون خانواده و عفت، حیا و حجاب زنان و در حمایت از شهدای واقعه مسجد جامع گوهرشاد در این راهپیمایی شرکت می‌کنند و بار دیگر باعث یأس و ناامیدی دشمنان انقلاب اسلامی می‌شوند. عنوان برنامه نیز «مدافعان حریم خانواده» نامگذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha