• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402042012889
  • خبرنگار : 71415

خسارت ۷۰۰ میلیون دلاری ناآرامی‌های اخیر فرانسه برای شرکت‌های بیمه

خسارت ۷۰۰ میلیون دلاری ناآرامی‌های اخیر فرانسه برای شرکت‌های بیمه

بر اساس برآورد یک نهاد فرانسوی، آشوبهای چند شب متوالی پس از قتل نوجوان ۱۷ ساله فرانسوی در ۲۷ ژوئن به دست پلیس این کشور دست کم ۶۵۰ میلیون یورو (۷۱۵ میلیون دلار) خسارت روی دست شرکت‌های بیمه این کشور گذاشته است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،  فدراسیون شرکت‌های بیمه‌ فرانسه مشهور به "فرانس اسورور" در بیانیه‌ای از آسیب‌های شدید ناشی از آشوب‌های بعد از قتل "نائل مرزوق" نوجوان ۱۷ ساله فرانسوی به دست پلیس پرده برداشته و از هزینه ۶۵۰ میلیون  یورویی (۷۱۵ میلیون دلاری) این آشوب ها برای شرکت‌های بیمه خبر داد.

این فدراسیون در بیانیه خود نوشت: "با شامل کردن ادعاهای مطرح شده در هفته گذشته،‌ مجموع هزینه ادعاهای مطرح شده تا کنون نزد شرکت‌های بیمه (درارتباط با خسارات ناآرامی‌ها) دو برابر شده  و به ۶۵۰ میلیون یورو می‌رسد."

در این بیانیه نوشته شد:"۵۵ درصد این ادعاهای خسارت که نزد شرکت‌های بیمه مطرح شد مربوط به خسارت وارده به اموال مشاغل بوده و ۳۵ درصد نیز مربوط به خسارت وارده به اموال مقامات محلی است."

روز ۲۷ ژوئن (ششم تیر) نائل مرزوق، یک نوجوان ۱۷ ساله فرانسوی از تبار مراکشی-الجزایری با شلیک گلوله ماموران پلیس به دلیل سرپیچی از دستورات آنها کشته شد. این حادثه باعث به راه افتادن اعتراضات گسترده سراسری برای دست کم هشت روز متوالی شد. وزارت کشور فرانسه اعلام کرد، جوانان معترض در این مدت بیش از ۱۲۰۰۰ خودرو و حدود ۵۰۰ ساختمان شهرداری، پاسگاه پلیس  و دیگر ساختمانهای دولتی را به آتش کشیدند. همچنین طبق اعلام این وزارتخانه بیش از ۴۰۰۰ نفر هم که بخش عمده‌ای از آنها افراد کم سن و سال بودند در این تظاهرات ها بازداشت شدند. وزارت اقتصاد فرانسه نیز اعلام کرد، بیش از ۱۰۰۰ مغازه خرده فروشی، حدود ۳۷۰ بانک، ۲۰۰ خوار و بار فروشی و ۴۳۶ فروشگاه سیگار و تنباکو در طول این اغتشاشات غارت شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha