• سه‌شنبه / ۲۰ تیر ۱۴۰۲ / ۲۱:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042013143
  • خبرنگار : 50356

والی هرات:

خط آهن خواف-هرات نشانه ارتباط دوستانه ایران و افغانستان است

خط آهن خواف-هرات نشانه ارتباط دوستانه ایران و افغانستان است

ایسنا/خراسان رضوی والی هرات گفت: ملت افغانستان از خط آهن خواف-هرات که نشانه ارتباط دوستانه دو ملت است به عنوان وظیفه ملی دفاع می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از استانداری خراسان رضوی، اسلام جار عصر امروز در مراسم ورود نخستین قطار به ایستگاه روزنک در خاک افغانستان اظهار کرد: این خط آهن را روی دو دیده خود حفظ می‌کنیم. هرات به عنوان قطب اقتصادی افغانستان و یکی از شهرهای عمده تجاری این کشور به خاطر داشتن امنیت قوی، یک بستر بکر برای سرمایه‌گذاری است.

 وی تاکید کرد: من نمی‌دانم با کدام واژه‌ها از حضور برادران ایرانی خود و برادرانی که از مرکز افغانستان آمده‌اند، قدردانی کنم؛ اتفاق امروز برای هرات بسیار مهم است.

خط آهن خواف-هرات نشانه ارتباط دوستانه ایران و افغانستان است

گام اول برای اتصال ریلی شرق و غرب آسیا برداشته شد

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان در ادامه این مراسم، گفت: با ورود نخستین قطار به ایستگاه روزنک در ولایت هرات نخستین گام برای اتصال ریلی شرق و غرب آسیا برداشته شد.

مصطفی رضایی اظهار کرد: امروز این رویداد نقطه اتصالی خواهد بود که یک تاریخ را خواهد ساخت.

وی افزود: امروز باید این همکاری را مبنا قرار دهیم، همین کار و رویه را ادامه دهیم و شرق و غرب آسیا را از طریق ایران و افغانستان به هم متصل کنیم.

مدیرعامل کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان تاکید کرد: جاده ابریشم باستانی این بار از ایستگاه روزنک هرات طلوع کرد و ورود قطار تجاری به این ایستگاه یادآور ارتباطات تجاری بزرگ در تاریخ کشورهای منطقه است.

در ادامه سید حسین میرشفیع، مشاور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: هدف نهایی ما این است که نقشه توسعه راه آهن افغانستان نهایی و اجرایی شود و امیدواریم بتوانیم کمک کنیم این شبکه ریلی در افغانستان توسعه پیدا کند و پل ارتباطی شرق و غرب آسیا باشد.

وی افزود: امیدوارم این پروژه به سرعت به نتیجه برسد. خوشبختانه کنسرسیوم توسعه ریلی افغانستان تشکیل شده و ما هم آماده همکاری با آن هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha