• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042113278
  • خبرنگار : 50604

آغاز به کار دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی در گلستان

آغاز به کار دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی در گلستان

ایسنا/گلستان استان گلستان میزبان دوازدهمین جشنواره رضوی گلستان است و رقابت بیش از ۳۰ گروه دانش آموزی از سراسر کشور در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی، با اجرای میدانی و پاتوقی بیش از ۲۰۰ دانش آموز هنرمند از سراسر کشور در پارک شهر گرگان آغاز به کار کرد و ساعت ۱۰ صبح امروز چهارشنبه ۲۱ تیرماه رقابت گروه های شرکت کننده در مراسم در تالار فخرالدین اسعد گرگانی آغاز خواهد شد.

 آیین افتتاحیه دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی، شامگاه سه شنبه ۲۰ تیرماه با حضور جمعی از مسئولان و بیش از ۲۰۰ دانش آموز هنرمند شرکت کننده در جشنواره آغاز شد. در این حضور میدانی پرشور که با استقبال عموم مردم واقع شد؛ دانش آموزان هنرمند با اجرای سرود دست جمعی، ارادت خود را به ساحت امام مهربانی ها حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام نشان دادند.

پس از اجرا در محوطه پارک شهر، کاروان دانش آموزان با همراهی پرچم متبرک بارگاه امام رضا(ع) برای حضور در اجرای بزرگ ۳۰۰ نفره از پارک شهر به سمت میدان ولی عصر و در نهایت تالارفخرالدین اسعد گرگانی حرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه این جشنواره شامل سه بخش رقابتی، همگانی و پاتوقی است، اظهار کرد: برگزاری کارگاه توانمندسازی مربیان سرود با حضور مربیان و اساتید ملی در روزهای برگزاری جشنواره از برنامه‌های پیش‌بینی شده دوازدهمین جشنواره رضوی گلستان است.

وی با بیان اینکه بیش از ۳۵ هزار دانش‌آموز در قالب ۴۳۶ گروه سرود در سه بخش (سرود همگانی، صحنه‌ای رقابتی و پاتوق) در جشنواره شرکت کردند، افزود: مدح  امام رضا (ع)، حضرت فاطمه معصومه (س) و حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع)، جلوه‌های فرهنگ رضوی نظیر علم، شفاعت، مهربانی زیارت حرم امام رضا (ع)، جزو موضوعات این دوره از جشنواره است.

رعیت اضافه کرد: ۳۰ گروه در بخش‌های رقابتی و پاتوقی جهت اجرای حضوری در مرحله نهایی دوازدهمین جشنواره سرود رضوی به مدت سه روز در استان گلستان جهت داوری نهایی حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ادامه داد: تعداد نفرات شرکت کننده گروه‌ها در بخش رقابتی تعداد ۱۵ خواننده، یک مربی و یک سرپرست، در بخش پاتوقی هشت خواننده و یک مربی و یک سرپرست حضور دارند.

به گزارش ایسنا، دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی، با دبیری سیدمجتبی ذبیحی از ۲۰ تا ۲۲ تیرماه با حضور ۳۰ گروه برگزیده از سراسر کشور در گرگان برگزار شد.

آغاز به کار دوازدهمین جشنواره ملی سرود رضوی در گلستان

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha