• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402042113615
  • خبرنگار : 71560

با اشاره به سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا

محمدصالحی: تقویت ارتباطات با سایر کشورها نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

محمدصالحی: تقویت ارتباطات با سایر کشورها نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هرچه ارتباط ما با جامعه جهانی بیشتر شود، دشمنان متوجه خواهند شد که صرفا با چشم یک دشمن نمی توانند به جمهوری اسلامی ایران نگاه کنند بلکه باید ایران را در سطح بالاتری دیده و در روابط خود تجدید نظر کنند.

حسین محمدصالحی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به سفر رئیس جمهور به قاره آفریقا و دستاوردهای این سفر، بیان کرد: یکی از سیاست های که دولت سیزدهم در پیش گرفته است، تقویت ارتباط و تعامل با کشورهای مختلف و جامعه جهانی بوده که قطعا آثار مثبتی برای کشور ما به همراه خواهد داشت. از طرف دیگر جایگاه ویژه کشور ایران سبب شده که  سایر کشورها نیز اقبال بیشتری نسبت به گذشته برای ارتباط با ایران از خود نشان می دهند.

وی در ادامه اظهار کرد: دولت سیزدهم نیز به این موضوع توجه داشته و به طور جدی در تلاش است تا روابط با کشورهای مختلف برقرار شود. کشور عربستان که میل زیادی به ارتباط با ایران داشت، به دنبال دیپلماسی قوی این دولت بار دیگر روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران از سرگرفت و این امر سبب شد تا سایر کشورهای عربی نیز به سمت ایران گام بردارند. توسعه ارتباطات با سایر کشورها نشان دهنده اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم فریدن و فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کشورهای آفریقایی معمولا کمتر زیر سلطه کشورهای بیگانه هستند و در ارتباط با جمهوری اسلامی هم ایران را به عنوان پشتیبان خود می بینند و هم اینکه می دانند ارتباط با ایران برای آنها بسیار تاثیرگذار خواهد بود و نشان قدرت در جامعه جهانی خواهد بود. شیوه ای که وزارت امور خارجه و دولت ما در حوزه سیاست خارجی پیش گرفته است، قطعا آینده درخشانی برای کشور رقم خواهد زد.

وی در ادامه تاکید کرد: هرچه ارتباط ما با جامعه جهانی بیشتر باشد، دشمنان و بیگانگان که نسبت به ایران کینه در دل دارند قدری مواضع خود را پایین تر خواهند آورد و می فهمند که ایران از جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و صرفا به عنوان یک دشمن نمی توانند به جمهوری اسلامی ایران نگاه کنند بلکه ایران را در سطح بالاتری دیده و دشمنی خود را کم تر کرده و ارتباط خود را با ایران تقویت می کنند.

وی افزود: ما هرچه بتوانیم ارتباطات خود را با دنیا بیشتر کنیم، به جامعه بین المللی نشان می دهیم هدف نظام جمهوری اسلامی دشمنی و کینه ورزی نیست. ما دست دوستی به سمت همه دراز کردیم اما برخی از کشورها و در راس آنها آمریکا بود که قصد داشتند در وجهه ایران در جامعه بین المللی خدشه ایجاد کنند اما در نقشه های خود پیروز نبودند. امیدواریم روز به روز گشودن پنجره ارتباطات با سایر کشورها، زمینه پیشرفت و توسعه بیشتر کشور ما را فراهم کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha