• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1402042113633
  • خبرنگار : 71342

رضا بابک از احمدرضا احمدی می‌گوید

احمدرضا احمدی الگوی «رضا پروژه» بود

احمدرضا احمدی الگوی «رضا پروژه» بود

رضا بابک که در دوران فعالیت خود در گروه تئاتر کانون پرورش فکری با احمدرضا احمدی همکاری و نشست و برخاست داشته، از او به عنوان هنرمندی دوست‌داشتنی، خوش‌فکر، خوش‌برخورد، خوش‌پوش و بسیار جسور یاد می‌کند.

این بازیگر که از درگذشت احمدرضا احمدی غمگین است، به ایسنا می‌گوید: در کار هنری، داشتن جسارت بسیار مهم است و احمدرضا احمدی هم در شعر خود جسور بود و هم در تمام شاخه‌های هنری دیگر. او در نوشتن فیلمنامه، نمایشنامه، نقاشی، گویندگی و حتی بازیگری صاحب تجربه بود و در همه اینها هم جسارتش نمایان بود.

بابک ادامه می‌دهد: خیلی دور نیست که او را در نمایشگاه نقاشی‌اش دیدم. بعد از مدت‌ها او را در آغوش کشیدم و بر چهره‌اش بوسه زدم. می‌دانستم که مدتی است بیماری اذیتش می‌کند ولی چیزی از شوخ‌طبعی‌اش کم نشده بود. او همیشه شوخ‌طبعی و حاضرجوابی طنازانه‌ای داشت.

این کارگردان تئاتر که گاهی هم شعر می‌گوید و نقاشی می‌کشد، اضافه می‌کند: نسل خوشبختی بودیم ما که در نوجوانی و جوانی‌مان این بخت را داشتیم که شاعران و نویسندگان بزرگ معاصر را ببینیم؛ انسان‌هایی بزرگ و هنرمندانی تاثیرگذار. مهم‌ترین ویژگی که در اغلب آنان مشترک بود، جسارت‌شان بود در نوآوری و شکستن قالب‌های کهنه و احمدرضا احمدی یکی از پیشقراولان این جنبش بود.

احمدرضا احمدی الگوی «رضا پروژه» بود

او با اشاره به سال‌های حضور احمدرضا احمدی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که همزمان با فعالیت اولین گروه تئاتر کانون هم بوده، یادآوری می‌کند: من به همراه بهرام شاه محمدلو، مرضیه برومند، سوسن فرخ‌نیا، علیرضا هدایی و اردوان مفید در اولین گروه تئاتر کانون و زیر نظر دان لافون فعالیت می‌کردیم و این بخت را داشتیم تا علاوه بر همکاری با هنرمند بزرگی مانند بیژن مفید، از هم‌صحبتی با احمدرضا احمدی هم بهره‌مند شویم. او گاهی هم برای‌مان مضمون می‌ساخت و کمک‌مان می‌کرد، تئاترهای‌مان را می‌دید و حتی گاه ما را به خانه‌اش دعوت می‌کرد.

بابک با تاکید بر تاثیرات مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و حضور هنرمندانی چون عباس کیارستمی، حسین علیزاده، بهرام بیضایی و ... در این مرکز، یادآوری می‌کند: در کانون چند کار را به صورت صفحه منتشر و آثار بزرگان کشور را همچون نیما یوشیج و دیگران به کودکان و نوجوانان معرفی کردیم که احمدرضا احمدی، بخشی از آنها را کارگردانی کرده بود و ما صداپیشه بودیم.

او ادامه می‌دهد: احمدرضا احمدی بزرگ بود و شاعری چیره‌دست و نقاشی‌هایش آدم را یاد نقاشی‌های سهراب سپهری می‌انداخت، در بازی‌اش با رنگ‌ها و حتی در بی‌رنگی‌ها.

این هنرمند که به فعالیت در شاخه‌های مختلف هنری علاقه‌مند است، می‌گوید: برای من که نزد دوستانم به «رضا پروژه» مشهور هستم و دوست دارم در رشته‌های گوناگون هنری کار کنم، احمدرضا احمدی نازنین الگوی خوبی بود چون در همه کارهایش نوآوری و جسارت داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha