• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042113665
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل میراث‌ فرهنگی گلستان خبر داد:

مرمت ۵ بنای تاریخی گلستان در سال جاری

مرمت ۵ بنای تاریخی گلستان در سال جاری

ایسنا/گلستان مدیرکل میراث‌ فرهنگی،گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از بازسازی و مرمت پنج بنای تاریخی استان در سه‌ ماهه اول سال جاری خبر داد.

 محمدجواد ساوری ظهر چهارشنبه ۲۱ تیرماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مرمت و رفع خطر این تعداد بنای تاریخی با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال از منابع استانی و در مدت زمان ابتدای فروردین‌ماه تا پایان خرداد سال جاری اجرایی شد.

وی در خصوص آثار تاریخی مرمت‌شده در این مدت گفت: این آثار شامل خانه وزیری (مشروطه)، خانه شیرنگی، مدرسه تقوی و خانه میرشهیدی در شهر تاریخی استرآباد (گرگان) و ساختمان تاریخی گمرک در بندرگز است.

 مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان با اشاره به اینکه مهم‌ترین موضوع حفظ هویت بنا و میراث‌فرهنگی گذشتگان این سرزمین است، گفت:مرمت بناهای تاریخی و استفاده از آن با کاربری‌های گردشگری و فرهنگی علاوه بر حفظ آثار گذشتگان، موجب اشتغال‌زایی و درآمدزایی خواهد شد.

ساوری بیان کرد: مالکان بناهای تاریخی دارای شرایط می‌توانند از تسهیلات بازسازی و مرمت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان برای تبدیل بنای خود به مکانی برای فعالیت اقتصادی بهره‌مند شوند.

 مجوز ایجاد تأسیسات گردشگری در گلستان صادر شد

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی گلستان از صدور مجوز ایجاد برای پنج طرح اقامتی و سایر تأسیسات گردشگری در سطح استان در سال جاری خبر داد و افزود :از ابتدای فروردین‌ماه لغایت پایان خردادماه سال جاری تعداد پنج مجوز ایجاد طرح‌های گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌ بر یک هزار و شش میلیارد ریال با پیش‌بینی میزان اشتغال بیش از ۲۰۰ نفر به‌ صورت مستقیم صادر شده است.

وی افزود: سرمایه‌گذاران این طرح‌های گردشگری پس از دریافت مجوز ایجاد، برنامه زمان‌بندی پروژه را ارائه و بر اساس آن عملیات اجرایی پروژه را آغاز می‌کنند؛ زمان بهره‌برداری برای پروژه‌های ایجادی حداکثر دو سال خواهد بود.

ساوری تصریح کرد: این مجوزها برای یک مرکز تفریحی و سرگرمی، یک متل، دو مورد تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع‌های خدمات رفاهی و یک واحد هتل‌آپارتمان در سطح استان صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha