• چهارشنبه / ۲۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402042113680
  • خبرنگار : 71661

پنس برنامه ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین را به باد انتقاد گرفت

پنس برنامه ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین را به باد انتقاد گرفت
مایک پنس، معاون سابق رئیس‌جمهوری آمریکا

معاون سابق دونالد ترامپ، ادعای او درباره پایان بخشیدن به جنگ اوکراین ظرف ۲۴ ساعت را به چالش کشیده و گفت که این امر تنها در صورتی ممکن خواهد بود که واشنگتن به تقریبا تمام خواسته‌های کرملین تن دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری ایپوک، مایک پنس، معاون سابق دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با ادعای رئیس سابق خود مخالفت کرد. ترامپ تاکنون چندین بار گفته که اگر هنوز رئیس‌جمهوری آمریکا بود، با طرفین مذاکره کرده و جنگ اوکراین را ظرف ۲۴ ساعت به پایان می‌رساند.

مایک پنس در گفت‌وگو با شبکه خبری فاکس گفت که جنگ زمانی تمام می‌شود که تمام آنچه کی‌یف نیاز دارد، تأمین شود.

او که نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا و رقیب رئیس سابق خود است، گفت: ترامپ می‌گوید که می‌تواند در یک روز این غائله را ختم کند. تنها راه حل‌ کردن این بحران در یک روز، این است که هرچه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه می‌خواهد، برآورده شود. و این آخرین چیزی است که ایالات متحده باید از اوکراین بخواهد که انجام دهد.

مایک پنس همچنین گفت که عضویت اوکراین در ناتو نباید «در طول جنگ» مورد بررسی قرار بگیرد و باید تا «پس از پیروزی در جنگ» منتظر ماند.

این سیاستمدار جمهوری‌خواه آمریکایی در گفت‌وگو با کیتلان کالینز از شبکه خبری سی‌ان‌ان گفت: من صادقانه معتقدم که به عنوان رهبر جهان آزاد و خواستگاه دموکراسی، مهم است که آمریکا همچنان آنچه را که اوکراینی‌ها برای مبارزه و پیروزی و دفع آن تهاجم بی‌دلیل روسیه نیاز دارند، فراهم کند. اما در مورد مسئله عضویت در ناتو، باید بگویم که من در این مورد با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین صحبت کردم و فکر می‌کنم باید تا بعد از پیروزی در جنگ دست نگه داشت.

این کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا همچنین از دولت وقت ترامپ به دلیل «محکم» ماندن در برابر پوتین، علی‌رغم اینکه «ترامپ در مورد او (رئیس‌جمهوری روسیه) صحبت کرد» دفاع کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha