• پنجشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۲ / ۰۶:۲۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042214039
  • خبرنگار : 50039

وزیر جهاد کشاورزی خبر داد:

افزایش رقم حمایتی کشت قراردادی گندم، جو و کلزا/ اختصاص ۲۵ هزار میلیارد ریال خرید برنج

افزایش رقم حمایتی کشت قراردادی گندم، جو و کلزا/ اختصاص ۲۵ هزار میلیارد ریال خرید برنج

ایسنا/گلستان وزیر جهاد کشاورزی از افزایش رقم حمایتی کشت قراردادی گندم، جو و دانه روغنی کلزا در سال زراعی آینده خبر داد و گفت: نرخ مصوب گندم در فصل زراعی جاری ۱۵۰ هزار ریال است.

محمدعلی نیکبخت بامداد پنج شنبه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۲ در نشست با مدیران و تشکل‌های بخش کشاورزی استان گلستان که در سالن شهید رجائی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: پتانسیل‌های موجود در گلستان سبب شد تا اولین سفر استانی را از این استان آغاز کنیم.

وی با بیان اینکه شمال کشور در تولید گندم، پنبه، چای، برنج، انواع مرکبات، محصولات شیلاتی، مرغ و نوغانداری زبانزد است، ادامه داد: گلستان در تعدادی از محصولات کشاورزی صاحب رتبه است و ظرفیت خوبی را با توجه به خاک حاصلخیز و هوای مناسب دارد.

وزیر جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه هنوز از همه ظرفیت استان گلستان با توجه به تنش‌های آبی در حوزه کشاورزی بهره‌مند نشده‌ایم، خاطرنشان کرد: باید با بهره‌مندی از کشاورزی دانش بنیان از توانایی دانشگاهیان، نخبگان و متخصصان در سطوح مختلف از جمله افزایش بهره وری و هوشمندسازی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته در استان گلستان هنوز بسیاری از کارها روی زمین مانده است، اضافه کرد: قطعاً استعدادهای موجود در این گلستان سبب می‌شود تا در تخصیص اعتبار این استان را ویژه‌تر ببینیم.

نیکبخت صنایع تبدیلی و تکمیلی را حوزه‌ای دانست که می‌تواند سرمایه‌گذاران خوبی را جذب کند، تصریح کرد: در همین زمینه سرمایه‌گذاران بسیاری مراجعه می‌کنند و حاضر هستند با ۳۰ درصد سود بانکی تسهیلات دریافت کرده و در این بخش سرمایه‌گذاری کنند و یقیناً تلاش خواهیم کرد این افراد را به سمت انجام کارهای مهم‌تر از این دست هدایت کنیم.

وی حمایت و پشتیبانی از کشت و تولید قراردادی در کشور را از مهمترین اهداف وزارت جهاد کشاورزی برشمرد و افزود: برنامه‌ریزی شده است تا در سال زراعی آینده رقم حمایتی از این نوع کشت را برای محصولات گندم، جو و دانه‌های روغنی کلزا دو برابر کنیم.

افزایش رقم حمایتی کشت قراردادی گندم، جو و کلزا/ اختصاص ۲۵ هزار میلیارد ریال خرید برنج

وزیر جهاد کشاورزی از خرید بیش از ۶ میلیون تن گندم از کشاورزان به ارزش ۹۰۰ هزار میلیارد ریال خبر داد و گفت: تاکنون ۵۵۰ هزار میلیارد ریال پول به کشاورزان پرداخت شده است و تا هفته آینده رقمی جدید از مطالبات پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در جلسات هیئت دولت آخرین گزارش‌های خرید و مالی ارائه می‌شود، یادآور شد: بر اساس تصمصم اتخاذ شده و قیمت ابلاغی گندم با نرخ مصوب ۱۵۰ هزار ریال خریداری و با همین رقم هم با کشاورزان تسویه حساب می‌کنیم.

محمدعلی نیکبخت حمایت از تولید داخل را مهمترین سیاست وزارت جهاد کشاورزی دانست و بیان کرد: در بخش برنج هدف حمایت از کشاورز و تولید داخل را در دستور کار داده‌ایم و برای همین منظور ۲۵ هزار میلیارد ریال را برای خرید برنج از کشاورزان استان‌های گلستان، مازندران و گیلان اختصاص یافته و در کنار این تصمیم واردکنندگان برنج خارجی ملزم به خرید برنج داخلی شدند که با این طرح بتوانیم بخشی از دغدغه‌های کشاورزان را بکاهیم.

وی بر توجه به تولید و سفره مردم و ممانعت از نوسان قیمت در تأمین کنجاله سویا تأکید کرد و در خصوص وضعیت پنبه توضیح داد: تلاش می‌کنم سازمان پنبه در ساختار سازمانی وزارت کشاورزی پایدار شود تا در کنار آن برنامه توسعه و خودکفایی کشت پنبه را داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، وزیر جهاد کشاورزی و هیئت همراه امروز از پروژه‌های آبیاری روستاهای وحدت‌اسلامی و رسالت بخش انبارالوم آق‌قلا، کارخانه لبنیات صباح در شهرک صنعتی آقچه‌لی، کارخانه ریسندگی و بافندگی ماهوت‌شمال علی‌آبادکتول و دیگر پروژه‌های حوزه کشاورزی استان گلستان بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha