• پنجشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402042214103
  • خبرنگار : 50163

به مناسبت درگذشت سعید بداغی نویسنده و شاعر ابهری؛

در سوگ نارون

در سوگ نارون

ایسنا/زنجان سعید بداغی، پیشکسوت اهل قلم، دبیر بازنشسته ادبیات، نویسنده و شاعر ابهری درگذشت.

کمتر کسی است که در ابهر سعید بداغی را نشناسد شاعری شیرین سخن، انسانی نیک‌اندیش و معلمی باصفا که با طبعی روان و شعری متضمن نکات اخلاقی و اجتماعی، مجالستی دلنشین و رفتاری بزرگوارانه و سرشار از ادب و صمیمت با مردم داشت که تجلیل وزیر ارشاد از وی، نام و یادش را به عنوان چهره‌ای ماندگار در حوزه ادبیات کشور جاودانه کرد.

با قاطعیت می‌توان گفت نه تنها ادیبان منطقه ابهر بلکه همه ساکنان این دیار ادیب‌پرور، گواه‌اند و شاهد که استاد سعید بداغی در تمام عمر ادبی خویش، زبان گویا و طبع روان را جز به راه نیکی و راستی به کار نگرفت و عمری با فروتنی، در راه بذل دانش ادبی، شعر و خیراندیشی گام برداشت.

 استاد سعید بداغی را به شهادت تنوع آثار و تألیفات در حوزه ادبیات می‌توان علاوه بر شاعری شناخته‌ شده و قابل‌ احترام، مؤلف و محقق پرتلاشی در حوزه فرهنگ دانست و قطعا فقدان این نیک‌مرد برای جامعه ادبی استان ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و غمی گران است اما شعر پرمایه او و خیراندیشی و اهتمامش به تعلیم و تربیت همواره به یادگار خواهد ماند و نامش را در تاریخ فرهنگ و ادب ابهررود زنده و جاوید نگاه خواهد داشت.

به گزارش ایسنا، سعید بداغی، پیشکسوت اهل قلم، دبیر بازنشسته ادبیات، نویسنده و شاعر ابهری است که در سال 1318 در شهر ابهر متولد شده است و از کتاب‌های چاپ شده وی می‌توان به یاد ماندگار، کهن یادگار، پرواز بی‌بازگشت، در سوگ نارون و سنگ سرنوشت اشاره کرد.

وی در کتاب «سنگ سرنوشت» داستان‌های مستند و کوتاهی که گویای فرهنگ شهر همراه با تلخی و شیرینی زندگی است را به نگارش درآورده‌؛ داستان‌های کوتاهی که گاه با نکته‌های اخلاقی، فرهنگی و اجتماعی همراه است و به فراخور محتوای متون، اشعار فارسی و ترکی با گویش ابهری داستان‌ها را نیز همراهی کرده است.

دو سال قبل در راستای بزرگداشت این نویسنده ابهری، مراسم رونمایی از کتاب «سنگ سرنوشت» برگزار و با حضور مسئولان و پیشکسوتان فرهنگ و ادب، به پاس ۶ دهه فعالیت فرهنگی و هنری، درجه ۲ هنری به سعید بداغی، شاعر ابهری اعطا شد.

سعید بداغی در دو سال گذشته به علت کهولت سنی در بستر بیماری بوده و مسئولان استانی برای تفقد از وی با او دیدار کردند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha