• پنجشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402042214401
  • خبرنگار : 50026

کلاهبرداری ۳۸ میلیون تومانی به بهانه فروش کالا در خراسان جنوبی

کلاهبرداری ۳۸ میلیون تومانی به بهانه فروش کالا در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی از شناسایی فرد کلاهبردار خبر داد که در فضای مجازی به ‌بهانه فروش کالا، ۳۸ میلیون تومان کلاهبرداری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ قدرت الوانی، امروز پنجشنبه ۲۲ تیر اظهار کرد: فردی با مراجعه به پلیس فتا و ارائه شکواییه اعلام کرد مدتی قبل در یکی از شبکه‌های اجتماعی یک آگهی تبلیغاتی در مورد خرید کالا توجهش را به خود جلب کرده و کالاها با قیمت بسیار مناسب تبلیغ شده بود.

وی افزود: این فرد مبلغ ۳۸ میلیون تومان خرید کرده و مقرر شده بود فروشنده بعد از مدتی کالا را برایش ارسال کند که بعد از گذشت چند روز نه ‌تنها کالا را ارسال نکرده بلکه پاسخگوی تلفن هم نبوده است.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات (فتا) خراسان جنوبی گفت: به‌ منظور رسیدگی به شکایت این شهروند بزه‌دیده و احقاق‌ حق، بلافاصله کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و پرونده اولیه در این خصوص تشکیل شد.

وی بیان کرد: با اقدامات تخصصی و فنی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا و استخراج مستندات و ادله دیجیتال لازم، فرد کلاهبردار که خارج از استان زندگی می‌کرد، شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی پول به‌ صورت کامل به حساب شاکی برگشت داده شد همچنین پرونده‌ای تشکیل و برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی ارسال شد.

الوانی افزود: کاربران فضای مجازی به این نکته توجه داشته باشند که هرگونه تبلیغ در فضای مجازی مورد تائید نیست چرا که در بسیاری از موارد، مجرمان سایبری با ساختن فروشگاه‌های اینترنتی با نام‌ و نشان شرکت‌های معروف، ارائه اجناس و خدمات با قیمت پایین‌تر و ارائه تخفیف‌های ویژه اعتماد مشتریان را جلب کرده و از آنان کلاهبرداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کاربران هنگام خرید اینترنتی حتماً از سایت‌های معتبر و دارای نماد اعتماد الکترونیک خرید کنند تاکید کرد: کاربران فضای مجازی چنانچه آگهی تبلیغاتی در فضای مجازی مشاهده کردند که قیمت کالای تبلیغ شده در آن از قیمت واقعی کالا در بازار خیلی پایین‌تر است، فرض را بر کلاهبرداری بودن آن آگهی گذاشته و از خرید کالا خودداری کنند.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مربوط به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha