• پنجشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۳۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402042214404
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

مصرف برق در تابستان امسال با اجرای ۵۷۰۰ تفاهم نامه همکاری مدیریت می‌شود

مصرف برق در تابستان امسال با اجرای ۵۷۰۰ تفاهم نامه همکاری مدیریت می‌شود

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی اظهار کرد: مصرف برق در تابستان امسال با اجرای ۵ هزار و ۷۰۰ تفاهم نامه همکاری در استان مدیریت می‌شود.

محمد دادگر، امروز پنج شنبه ۲۲ تیر به رسانه‌های گروهی گفت: از این تعداد، یک هزار و ۱۸۴ تفاهم نامه در بخش صنعتی، ۲ هزار و ۴۰۹ تفاهم نامه در بخش کشاورزی، ۸۵۶ تفاهم نامه در بخش اداری و هزار و ۳۴۵ تفاهم نامه در بخش تجاری امضاء شد.

دادگر با بیان اینکه این تفاهم نامه‌ها برای مدیریت بار شبکه برق در بخش‌های مختلف و جلوگیری از خاموشی یا قطع برق ناخواسته انجام می‌شود، افزود: با توجه به برنامه‌های ابلاغی وزارت نیرو و براساس پیش بینی‌های انجام گرفته و همچنین در صورت همکاری کامل این مشترکان و اجرای تفاهم نامه‌های یاد شده و به ویژه همکاری و کاهش مصارف در بخش خانگی و تجاری، تامین برق پایدار در ایام گرم فعلی امکان پذیر خواهد بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: بر اساس آخرین بخشنامه و مصوبه شورای امنیت ملی، ادارات باید در ساعات اداری ۴۰ درصد و خارج از ساعات اداری ۷۰ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند.

دادگر با اشاره به وجود ۸۰۰ مشترک صنعتی با قدرت برق بالا در خراسان جنوبی افزود: اوج مصرف این مشترکین ۶۰ مگاوات است که برای مدیریت مصرف این واحدها اقداماتی از جمله کنترل پذیر کردن این مشترکان و عقد تفاهم نامه همکاری در برنامه‌های پاسخگویی بار انجام شده است.

وی اظهار کرد: انجام برنامه‌های فرهنگی با محوریت مدیریت مصرف برق و انرژی، ایجاد امکان رؤیت پذیری و کنترل پذیری در تمامی مشترکان پرمصرف (از قبیل نصب کنتورهای هوشمند)، استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر (مانند نیروگاه‌های خورشیدی) و برگزاری کلاس‌های آموزشی برای مشترکین در تعرفه‌های مختلف از مهم ترین اقدامات پیشگیرانه برای گذر از پیک مصرف در تابستان ۱۴۰۲ در خراسان جنوبی است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha