• پنجشنبه / ۲۲ تیر ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402042214448
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

گرد و غبارهای سمج و راه علاج در خراسان جنوبی

گرد و غبارهای سمج و راه علاج در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل مدیریت بحران استانداری و رئیس کارگروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار در خراسان جنوبی‌ بر انجام اقداماتی با همکاری دستگاه‌ها برای کاهش اثرات خسارتی گرد و غبار در استان تاکید کرد.

محمدعلی آخوندی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: خراسان جنوبی دومین استان گرد و غبارخیز در کشور است.

وی با بیان اینکه اقداماتی برای مقابله با این پدیده و کاهش اثرات آن انحام می‌شود، بیان کرد: سومین کارگروه شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار در خراسان جنوبی به ریاست مدیرکل مدیریت بحران استانداری در حال برگزاری است.

آخوندی با بیان اینکه این استان ۳۲ کانون گرد و غبار با وسعت ۵.۴ میلیون هکتار را دارد، افزود: ۳۶ درصد مساحت استان در حوزه کانون‌های بادی و فرسایشی قرار داشته و از طرفی تحت تاثیر بادهای سیستان و بلوچستان و بادهای ۱۲۰ روزه هستیم که این امر اهمیت مقابله با ریزگردها را افزایش داده و نیاز به برنامه ریزی میان مدت و بلندمدت با همکاری دستگاه‌ها دارد.

وی بیان کرد: در پی این هستیم که مسئولان را از دبیرخانه ملی دعوت کنیم که باتوجه به شرایط استان که با گرد و غبارهای غرب کشور متفاوت است تصمیماتی اخذ شود و از طرفی دستگاه‌ها ملزم شده‌اند پروژه‌های اولویت دار به همراه اعتبارات را معرفی کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری و رئیس کارگروه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار در خراسان جنوبی با تاکید بر بحث اطلاع رسانی به مردم، تصریح کرد: بهداشت و درمان و محیط زیست موظف شدند پیام‌های هشداردهنده را به مردم بفرستند.

آخوندی با بیان اینکه هر یک از دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه باید وظایف خود را براساس شیوه‌نامه ابلاغی، تنظیم و اجرایی کنند، تصریح کرد: کاهش سه ساعتی کار ادارات دولتی نهبندان و زیرکوه براساس مصوبه کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان و با هماهنگی مقامات ارشد استان طی امروز باتوجه به بحرانی بودن شرایط ابلاغ شد.

وی یادآور شد: تاکنون خسارتی از طوفان و گرد و غبار در استان گزارش نشده، اما مردم باید نکات ایمنی را رعایت کرده و حتی الامکان از منزل خارج نشوند.

اداره کل هواشناسی اعلام کرد وزش باد شدید و طوفان گرد و خاک تا اواخر وقت جمعه ۲۳ تیرماه در خراسان جنوبی ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha