• جمعه / ۲۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۴
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042314588
  • خبرنگار : 50039

رئیس هیئت سوارکاری گلستان عنوان کرد:

برگزاری کورس سوارکاری بندرترکمن/ اسامی اسب‌های برنده هفته یازدهم گنبدکاووس

برگزاری کورس سوارکاری بندرترکمن/ اسامی اسب‌های برنده هفته یازدهم گنبدکاووس

ایسنا/گلستان رئیس هیئت سوارکاری گلستان از برگزاری هفته هشتم کورس تابستانه سوارکاری بندرترکمن از ظهر امروز خبر داد.

ناصر رزاقیان صبح امروز جمعه ۲۳ تیر ماه ۱۴۰۲ در گفت‌وگو با ایسنا از برگزاری هفته هشتم کورس تابستانه سوارکاری بندرترکمن خبر داد و اظهار کرد: رقابت‌های این هفته در ۶ دور به مسافت هزار متر از ساعت ۱۴ ظهر در مجموعه سوارکاری این شهرستان آغاز و آخرین دور در ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت سوارکاری استان گلستان با بیان اینکه مالکان ۶۱ رأس اسب از نژادهای ترکمن و دوخون برای رقابت این هفته اعلام آمادگی کرده‌اند، ادامه داد: جایزه رقابت‌های این هفته رقمی معادل ۵ میلیارد و ۱۹۸ میلیون ریال است که طبق قوانین مسابقات رقم مذکور در پایان به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه همه ساله رقابت‌های سوارکاری استان گلستان در فصول مختلف در شهرستان‌های گنبدکاووس، بندرترکمن و آق قلا برگزار می‌شود، ادامه داد: رشته سوارکاری در استان گلستان قدمتی دیرینه دارد و هر هفته هزاران نفر از علاقمندان با حضور در مجموعه سوارکاری بندرترکمن، گنبدکاووس و دیگر شهرستان‌های استان این مسابقات را تماشا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، مسابقات هفته یازدهم سوارکاری گنبدکاووس از ساعت ۱۴ روز گذشته در مجموعه سوارکاری این شهرستان آغاز و ساعت ۱۹ همان روز با معرفی اسب های برتر پایان یافت.

وی با بیان اینکه در این رقابت‌ها ۴۵ رأس اسب بیش از سه سال از نژادهای ترکمن و تروبرد در ۶ دور به مسافت‌های هزار متر، هزار و ۲۰۰ متر و هزار و ۵۵۰ متر برای به میدان رفتند.

جایزه رقابت‌های این هفته رقمی معادل ۵ میلیارد و ۶۶۵ میلیون ریال بود که به مالکان، مربیان و چابکسواران اسب‌های اول تا سوم اهدا شد.

رقابت در دور اول بین ۷ رأس اسب نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس ۶ بیش از سه ساله به مسافت هزار و ۵۵۰ متر برگزار شد که اسب "یامان گوگ" زودتر از دیگر اسب‌ها از خط پایان عبور کرد و اول شد و اسب‌های "کارن حسین پور" و "گل گرکز" به ترتیب دوم و سوم شدند.

دور دوم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن مبتدی و نبرده با شرکت ۱۱ رأس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب "آریا خان ماربل" با پیشی‌گرفتن از دیگر رقبا اول شد و اسب‌های "هازان حبیب ایشان" و "گلسان حسنی" دوم و سوم شدند.

دور سوم بین اسب‌های بیش از سه ساله نژاد ترکمن هندیکاپ کلاس ۴ با حضور ۷ رأس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر برگزار و اسب "آدبیک" اول شد و اسب‌های "خان بیگلر گز" و "خان جاهد" مقام دوم و سوم را کسب کردند.

رقابت‌ها در دور چهارم ویژه اسب‌های بیش از سه ساله نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۴ پیگیری شد که ۸ رأس اسب به مسافت هزار و ۲۰۰ متر با هم رقابت کردند و اسب "فوکوس زر" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اول شد و اسب‌های "کریشنا" و "بلاروزا" به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

دور پنجم رقابت‌ها بین ۶ رأس اسب بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۶ به مسافت هزار متر برگزار شد که در پایان اسب "فوکوس توماتو"، "فوکوس ول" و "بلک وینر" به ترتیب رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در دور ششم و پایانی هفته ویژه اسب‌های بیش از سه سال نژاد تروبرد هندیکاپ کلاس ۵ با شرکت ۶ رأس اسب به مسافت هزار متر برگزار شد و اسب "جم بابا" سریع‌تر از خط پایان گذشت و اسب‌های "فوکوس تایم" و "آس تک" دوم و سوم شدند.

گفتنی است، طبق برنامه پس از پایان رقابت‌های کورس بهاره گنبدکاووس و تابستانه بندرترکمن، رقابت‌های کورس سوارکاری پاییزه و زمستانه آق قلا آغاز خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha