• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402042414953
  • خبرنگار : 50243

رئیس جهاد دانشگاهی:

رویان، تبلور ایمان و خودباوری است

رویان، تبلور ایمان و خودباوری است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس جهاد دانشگاهی گفت: پژوهشگاه رویان تبلور خودباوری و نماد عینی ما می‌توانیم است که این امر به فرموده مقام معظم رهبری نتیجه ترکیب علم، ایمان و تلاش هدفمند است.

حسن مسلمی نائینی در گفت و گو با ایسنا، پاسخ به این سوال که چرا پژوهشگاه رویان در نزد رهبر انقلاب گرامی است، گفت: بر اساس فرمایش ایشان موفقیت این پژوهشگاه با نقش آفرینی ویژه مرحوم کاظمی آشتیانی ترکیبی از علم، ایمان و تلاش بوده که دستاوردهای ارزشمندی را در مسیر توسعه کشور و خودباوری به بار آورده است.

وی به مناسبت شانزدهمین سالگرد حضور رهبر انقلاب در پژوهشگاه رویان بیان کرد: همه ما باید سخنان ایشان را در آن بازدید بسیار ارزشمند بازخوانی کرده و سرلوحه رفتار و حرکت‌های علمی و پژوهشی خود قرار دهیم.

رویان، تبلور ایمان و خودباوری است

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مهم در فرمایشات ایشان صیانت از حرکت جهاد دانشگاهی بر اساس تقوا بوده است که بایستی از این سرمایه ارزشمند حفاظت کنیم و نسبت به تقویت آن بکوشیم.

مسلمی نائینی تلاش هدفمند را نیز از جمله نکات مهم دیگر سخنان مقام معظم رهبری ارزیابی کرده و افزود: دشمن خواهان توسعه و پیشرفت کشور نیست و دوست ندارد که ما صاحب دانش و فناوری‌های مهم شویم، بنابراین در مسیر پیشرفت ما با تحریم‌ها و ایجاد دیگر موانع دائم سنگ اندازی می‌کند. از این رو بدیهی است که از جهاد دانشگاهی انتظار می‌رود که با حرکت هدفمند و جهادی در مرزهای دانش نقشه دشمن را خنثی کند.

رئیس جهاد دانشگاهی ادامه داد: همانگونه که گفته شد «العلم سلطان»، علم سلطان است و قدرت می‌آورد و کشوری می‌تواند خود را از زیر سلطه نجات دهد که از نظر علمی پیشرفت کند و خود را در سطوح بالای علمی قرار دهد.

وی خاطرنشان کرد: حضور رهبر معظم انقلاب در پژوهشگاه رویان ضمن ارج نهادن به تلاش مرحوم کاظمی آشتیانی و دیگر همکاران ایشان گویای اهمیت علم و دانش در پیشرفت کشور است. رویان به فرموده رهبر انقلاب استعداد زیادی برای کار کردن و پیش رفتن دارد که امیدواریم همچنان بتوانیم با روحیه جهادی و دستیابی به پیشرفت‌های جدید دل رهبر انقلاب و مردم عزیز را شاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha