• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 1402042415101
  • خبرنگار : 71650

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد

تسویه مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا شهریور/ پرداخت طلب رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته

تسویه مطالبات متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تا شهریور/ پرداخت طلب رتبه‌بندی فرهنگیان بازنشسته

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، از تسویه مطالبات متناسب سازی حقوق بازنشستگان تا قبل از شهریورماه و انجام رتبه‌بندی معلمان و اجرای مطالبات فرهنگیان بازنشسته در مرداد ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، نعمت‌الله ترکی در جشن بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، اظهار کرد: تا سال ۹۹ بخشی از متناسب سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مطالبات باقی مانده مربوط به شش ماهه دوم سال ۹۹ است. مطالبات سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نیز در برنامه ما است تا قبل از شهریور ماه آن را تسویه کنیم.

پرداخت مطالبات ناشی از رتبه‌بندی به فرهنگیان بازنشسته 

اجرای رتبه‌بندی برای فرهنگیان جامانده در مردادماه



وی با بیان اینکه حدود یک میلیون نفر از بازنشستگان جزو فرهیختگان آموزش و پرورش محسوب می شوند، توضیح داد: رتبه بندی معلمان از سال ۱۴۰۰ شروع شد. حدود ۶۷۲ هزار نفر در این امر مطالبات خود را دریافت کرده‌اند.

ترکی ادامه داد: دو سه گروه از رتبه‌بندی مانده‌اند که بخشی از آنها یعنی ۵۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۰ و ۶۳ هزار نفر مربوط به سال ۱۴۰۱ می‌شوند. در سال جاری نیز از شهریور ماه ۸۰ هزار نفر در آموزش و پرورش بازنشسته خواهند شد که مطالبات اینها مانده است.

پرداخت معوقات بازنشستگان دانشگاه علوم پزشکی قبل از شهریورماه



مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، عنوان کرد: هم وزیر آموزش و پرورش و هم سازمان برنامه قول داده‌اند در مرداد ماه رتبه بندی انجام و مطالبات بازنشستگان آموزش و پرورش اجرایی می‌شود. در خصوص مطالبات بازنشستگان دانشگاه علوم ‌پزشکی نیز که در کش و قوس‌های سالهای ۹۷ تا ۹۹ بودند، در اسفند سال ۱۴۰۱ این امر اجرایی شد. افزایش ۱.۱۵ در این امر انجام شد، احکام صادر شد و تا قبل شهریور ماه امسال معوقات پرداخت می‌شود.

محدودیتی برای تامین اعتبار درمان بیماران خاص در کشور نخواهیم داشت

ارائه بیمه درمانی بهتر در قالب نظام بیمه‌ای کامل از سال آینده



وی درباره دغدغه‌ بهداشت و درمان بازنشستگان، با اشاره به بیمه آتیه ‌سازان حافظ که کارگزار صندوق بازنشستگی کشوری است، توضیح داد: سال جاری تعرفه جدیدی را اضافه کردیم و دو جدول بیمه‌ای که یک جدول با رقم ۶۷ هزار و ۵۰۰ تومان و یک جدول با رقم ۲۰۵ هزار تومان سرانه مقرر شد. بیمه اکمل جمع می‌شود و فقط این دو تعرفه مقرر می‌شوند. برای بیماران خاص نزدیک ۸ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال اعتبار گذاشتند. سقف سرانه برای بیماران خاص تا ۵۰ میلیون تومان از بیمه سلامت است. علاوه بر آن هیچ محدودیتی برای تامین اعتبار درمان بیماران خاص در کشور نخواهیم داشت.

ترکی با اشاره به بیمه ملت صندوق بازنشستگی کشور، خطاب به بازنشستگان حاضر در جمع افزود: بیمه ملتی داریم که سهامداران آن خود بازنشستگان هستند. برنامه داریم برای سال آینده از اکنون زیرساخت این بیمه را فراهم کنیم تا کل خدمات را در قالب نظام بیمه‌ای کامل به بازنشستگان ارائه دهیم. ۴ و ۵ ماه تحمل کنید، از سال آینده به بهترین شیوه نظام بیمه‌ای و درمانی را اجرا می‌کنیم.

اجرای طرح گردشگری جدید از مردادماه



مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری، افزود: در حوزه گردشگری برنامه‌ای آماده کردیم که از ماه آینده (مرداد ماه) اعلام رسمی می‌شود. بازنشستگان می‌توانند در این برنامه ثبت نام کنند. این امر در کل کشور اجرا می‌شود؛ ۲۰ درصد هزینه را ابتدا بازنشسته در سامانه مربوطه پرداخت می‌کند و مابقی را ما به صورت اقساط بلند مدت از حقوق او کم می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۳:۳۳

همسان سازی ۱۴۰۲ چه؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۳:۵۹

سلام. به مهندس ترکی که به فکر بازنشستگان است.. مزایای رتبه بندی ۱۴۰۰ از یادت نرود..

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۴:۲۶

علاوه بر مشکلات معیشتی ، درزمینه درمانی هم مشکلات زیادی داریم که بیمه ها جوابگو نیستند.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۵:۰۰

بازنشستگان دیگر تکلیفشان چی می شود آنها که قبل از۹۹و۹۶ بازنشسته‌ شدن با اون حقوق کم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۵:۱۹

مطالبات بازنشسته ها باید به نرخ روز پرداخت شود نه به نرخ چند سال پیش

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۵:۳۸

درود بر دکتر ترکی صحبت از همسان سازی بازنشستگان سالهای قبل نکردید

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۵:۴۰

سلام مهندس ترکی بازنشستگان سالهای ۹۸ و۹۹ به قبل که زیر خط فقرند چی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۶:۲۴

سلام و خسته نباشید به آقای ترکی ! بازنشسته اسفندسال۹۵هستم از وزارت جهاد آیا ما جزو نظام هماهنگ هستیم معوقات سنوات قبل ۹۶ تاا۴۰۲ داریم؟ ممنون میشوم بطور کلی برای امثال بنده در برنامه های پیش رو توضیح دهید.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۶:۴۶

اول باید همسان سازی را در مجلس به تصویب برسانید ،بعد اخبارش را منتشر کنید. بازنشستگان به چیزی جز همسان سازی پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه راضی نمی شوند.

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۸:۰۶

تورا خداآقای ترکی به فکربازنسشته باشی همسان سازی بازنشسته قبل فرهنگی اونها چی ؟با عروس دامادونوه بایدباسیلی صورتمان سرخ نگهداریم تشکرازشما

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۸:۱۰

باسلام کاش کلیه بازنشستگان آموزش و پرورش سالهای قبل از1400شامل رتبه بندی می شدنن ویک فکری بحالشون می شد با تشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۸:۵۹

به فکر تمام بازنشسته ها باشید پس تکلیف ما چیه که سال ۹۷ بازنشسته شدیم . فقط به فکر سال نباشید . به فکر بازنشسته باشید .باز نشسته ای که سال ها از بازنشستگیش می گذرد باید بیشترین حقوق را بگیرد و همین طور به پائین . نه الان درست برعکس عمل می کنید .

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۱۹:۱۱

فقط امیدواریم بعد از دو سال ممکنه!!؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۲۱:۵۹

سلام خدمت ، مسئولین محترم ، ممنون که به فکر بازنشستگان هستید . لطفا مطالبات فرهنگیان بازنشسته مهر ۱۴۰۰ را بابت رتبه بندی پرداخت کنید این پول دیگه ارزشی نداره .بعد دو سال

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۲۲:۰۱

در طول دوره یکساله بیمه تکمیلی یکبار ۸۰هزار تومان استفاده کردم وایندفعه ۱۰۰ هزار تومان بعد از ۲ ماه قرار است در برنامه ۵ ساله بعدی ۸۴ تومانش را انشاالله هر وقت داشتند بدهند .به چپ و راست داد می‌زنند که مبالغ زیر ۵۰۰ تومان را هفتگی پرداخت می کنیم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۲۲:۵۶

جناب ترکی پس بازنشستگان قبلی کی همسان سازی می شوند ؟اونا حق زندگی ندارن؟اونا زحمت نکشیدن؟تبعیض تاکی؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۲۳:۰۷

شما را به خدا ترمیم حقوق سال ۱۴۰۱ را برا بازنشستگان نگذارید به حساب متناسب سازی همه می دانند آن ترمیم حقوق بود نه همسان‌سازی یا متناسب سازی

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۲۳:۱۲

جناب آقای ترکی آیا می دانید که بیشترین ضرر را در بین بازنشستگان بازنشسته های اول مهر سال ۹۸ دیدند چون نه همسان‌سازی شاملشان شد نه رتبه‌بندی که پاداش پایان خدمت هم نصف بقیه بود ولی کسی جوابگو نشد حتی تا آستانه حکم هم رفت ولی برگشت حالا این ضرر را کی می خواهد جبران کند

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۲۳:۱۵

فقط شما بگویید گناه بازنشستگان اول مهر ۹۸ چی بود که اینقدر ضرر و کسی هم جوابگو نبود این چه قانونی هست که حقوق و پاداش دوم مهر شد دو برابر اول مهر ۹۸

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۴ ۲۳:۵۷

۹همت قرار بود اخر تیر ماه همسان سازی شود چه شد؟

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۵ ۰۱:۱۰

سلام خدمت شما بزرگوار اقای ترکی لطفا در برنامه هفتم برای استخدام فرزندان بازنشسته هم فکری کنید من بازنشسته نه سهمیه و نه سرمایه ای برای کار فرزندانم ندارم هرچند که چند سالی در مناطق جنگی و محروم با کلی مشکلات کارکردم

avatar
۱۴۰۲-۰۴-۲۵ ۰۲:۳۳

با سلام و خسته نباشید معوقه پاداش رتبه بندی بازنشستگان 31 شهریور1400 فراموش نشود ما ریالی هنوز از رتبه بهره مند نشده ایم