• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۵۷
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 1402042415331
  • خبرنگار : 71460

برترین مهاجمان کناری فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ فوتبال اروپا

برترین مهاجمان کناری فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ فوتبال اروپا

فوق ستاره فرانسوی در صدر برترین مهاجمان کناری قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، بهترین مهاجمان کناری فوتبال اروپا در فصل قبل کدام بازیکنان بودند؟ در این بخش به سراغ این پست در فوتبال می‌رویم و بهترین‌ها را خواهیم شناخت.

۱۰. نیمار/ پاری‌سن‌ژرمن

او ۳۱ سال دارد و قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا را که مدت‌ها به دنبالش بود، به دست نیاورده است اما همچنان یکی از پرکارترین بازیکنان جهان است. نیمار در ۲۹ بازی در تمام رقابت‌های فصل قبل، ۱۸ گل به ثمر رساند و ۱۶ پاس گل داد؛ از جمله پنج پاس به کیلیان ام‌باپه و سه پاس به لیونل مسی.

۹. کریستوفر انکونکو/ لایپزیگ

انکونکو ۲۵ سال دارد و ۱۰ بار هم پیراهن تیم ملی فوتبال فرانسه را بر تن کرده است و در تابستان راهی چلسی شد. چلسی رقم این انتقال را اعلام نکرد اما گزارش‌ها حاکی از آن است که او با ۵۳ میلیون پوند راهی این تیم شده است. کریستوفر انکونکو فصل قبل در کنار نیکلاس فولکروگ، مهاجم وردربرمن، با زدن ۱۶ گل به عنوان برترین گلزنان این فصل بوندسلیگا انتخاب شدند. فصل گذشته، انکونکو در ۳۶ بازی برای لایپزیگ در تمام رقابت‌ها، ۲۳ گل و ۹ پاس گل به ثبت رساند.

۸. لائوتارو مارتینس/ اینتر

لائوتارو مارتینس در دیدار برگشت اینتر برابر میلان ستاره تیمش بود و توانست تک گل بازی را به ثمر رساند تا اینتر با اقتدار راهی فینال لیگ قهرمانان اروپا شود. مارتینس علاوه بر کمک به اینتر برای رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا و کسب مقام سوم در لیگ، نقش بی‌نظیری برای آرژانتین در جام جهانی ایفا کرد.

۷. رافائل لیائو/ میلان

او در مجموع پربارترین فصلش را با ۱۵ گل و هشت پاس گل در سری آ به پایان برد. عملکرد باورنکردنی او مقابل ناپولی یکی از نکات جالب فصل بود. لیائو در جام جهانی نیز برای تیم ملی پرتغال در جام جهانی به میدان رفت.

۶. مارکوس رشفورد/ منچستریونایتد

این مهاجم انگلیسی از زمان ورود اریک تن‌هاخ در تابستان گذشته، اعتمادبه‌نفسش را افزایش داد و یکی از بهترین مهاجمان لیگ برتر در فصل قبل بود. ملی‌پوش انگلیسی ۵۶ بازی انجام داد که در ۴۶ بازی از ابتدا در ترکیب تیمش بود. این مهاجم هم در لیگ برتر و هم در لیگ اروپا ۳۰ گل به ثمر رساند و ۹ پاس گل داد. این عملکرد خوب سبب شده است تا سران یونایتد تصمیم به افزایش حقوق او برای فصل جدید بگیرند.

۵. آنتوان گریزمان/ اتلتیکومادرید

گریزمان در سیزدهمین فصل حضورش در سطح باشگاهی و دومین فصلش پس از ترک بارسلونا، به یک بازیکن خلاق تبدیل شد و در عین حال توانایی گلزنی‌اش را نیز بیشتر از قبل کرده است.

۴. محمد صلاح/ لیورپول

لیورپول فصل ناامیدکننده‌ای را پشت سر گذاشت و در لیگ برتر پنجم شد و از حضور در لیگ قهرمانان بازماند اما صلاح همچنان ۳۰ گل در تمام رقابت‌ها به ثمر رساند که ۱۹ گل در لیگ بود. او اکنون در هر سه فصل گذشته به ۳۰ گل رسیده است. این یک رکورد فوق العاده برای بازیکن مصری است. صلاح اولین کسی بود که اعتراف کرد که لیورپول فصل گذشته به اندازه کافی خوب نبود و از دست دادن لیگ قهرمانان برای یکی از بهترین بازیکنان جهان سخت خواهد بود. او یک سال پیش قرارداد بلندمدت جدیدی امضا کرد.

۳. لیونل مسی/ پاری‌سن‌ژرمن

تا زمانی که مسی بتواند راه برود و بدود، باید در لیست بهترین‌ها قرار بگیرد. علاوه بر این، او سرانجام به رویای خود برای قهرمانی آرژانتین در جام جهانی رسید که اساساً او را در ذهن بسیاری از طرفداران فوتبال همرده با دیگو مارادونا قرار می‌دهد.  مسی ۳۶ساله ماه ژوئن پاری‌سن‌ژرمن را ترک کرد و به اینتر میامی ملحق شد.

۲. وینیسیوس/ رئال مادرید

او مهم‌ترین بازیکن رئال مادرید و هیجان‌انگیزترین فوتبالیست لالیگاست. وینیسیوس فصل گذشته ۲۳ گل باشگاهی در تمامی رقابت‌ها به ثمر رساند و پس از گریزمان بیشترین پاس گل را نیز داد. او در مورد نژادپرستی موضع گرفته است و از این نظر چهره فصل قبل بود.

۱. کیلیان ام‌باپه/ پاری‌سن‌ژرمن

از کجا می‌خواهید شروع کنید؟ در زمین بازی؟ پنجاه‌وچهار گل در تمام مسابقات ثبت کرد. هت‌تریک در فینال جام جهانی و کسب عنوان بهترین گلزن رقابت‌ها، پنجمین آقای گلی متوالی لیگ ۱، یک قهرمانی دیگر در لیگ ۱. دیگر از یک مهاجم برای یک فصل چه می‌خواهید؟

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha