• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042415375
  • خبرنگار : 50604

کارشناس مذهبی پاسخ می دهد؛

چرا رعایت حجاب در جامعه اسلامی الزامی است؟

چرا رعایت حجاب در جامعه اسلامی الزامی است؟

ایسنا/گلستان کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه موضوع عفاف و حجاب به عنوان یکی از اصول زیربنایی و ساختاری در سبک زندگی اسلامی مطرح است، گفت: رعایت حجاب می‌تواند سلامت افراد را در ابعاد فردی، خانوادگی و اجتماعی حفظ کند.

حجت الاسلام محمد تجری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: رعایت حجاب و پوشش دستور خداوند است در قرآن به بانوان جامعه سفارش شده مراقب رفتار، گفتار، حجاب و حتی نوع راه رفتن خود باشند و به گونه‌ای رفتار نکنند که جلب توجه کرده و به اصطلاح تحریک‌کننده باشد.

وی با بیان اینکه برهنگی و بی‌حجابی نشانه تمدن و فرهنگ نیست، افزود: به تعبیر قرآن کریم برهنگی اولین سیلی خدا به انسان و کیفر اعمال حساب می‌شود، وقتی حضرت آدم مرتکب «ترک اولی» شد، خداوند با برهنگی و اخراج از بهشت او را تنبیه کرد.

کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه تأکید قرآن بر روی مسأله حجاب به دلیل این است که بر زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی انسان اثرگذار است، گفت: بانوان محجبه آرامش خاطر بیشتری دارند زیرا نگاه هوس آلود برخی افراد بیمار دل درامان مانده، دچار گناه اجتماعی نشده و از همه مهمتر رضایت الهی را کسب می‌کنند.

حجت الاسلام تجری خطاب به بانوانی که با پوشش نامناسب در فضای حقیقی و حقوقی ظاهر می‌شوند، هشدار داد: جوانانی که به دلایل مختلف نظیر مشکلات اقتصادی شرایط ازدواج برای آن ها مهیا نباشد و به واسطه پوشش نامناسب شما دچار گناه شوند شما نیز به دلیل معاونت بر گناه در خطای آن‌ها شریک خواهید بود.

این کارشناس مذهبی رعایت عفاف و حجاب را باعث قوام خانواده دانست و افزود: اختلاف و فروپاشی زندگی در خانواده‌هایی که بانوان جامعه ملزم به رعایت حجاب هستند، بسیار کمتر است.

وی با بیان اینکه اغلب مردان جامعه اسلامی خواستار ازدواج با زنان محجبه هستند، بیان کرد: بسیار زیبنده است که مردان خانواده با دادن هدیه  از همسران و دختران خود که در این گرمای تابستان مقید به حفظ حجاب هستند، قدردانی کنند.

تجری با اشاره به ابعاد اجتماعی رعایت پوشش اسلامی در جامعه تصریح کرد: با  رعایت حجاب در جامعه فحشا، فساد، بی‌بندوباری، زنا و ناهنجاری اجتماعی کمتر می‌شود.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha