• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402042415396
  • منبع : نمایندگی سمنان

رئیس کل دادگستری سمنان:

برخی اراضی ملی همچنان در اختیار متصرفین غیرقانونی است

برخی اراضی ملی همچنان در اختیار متصرفین غیرقانونی است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان از اخطار و مهلت کمتر از ۳ ماه، برای اجرای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی به دستگاه های مسئوول خبر داد و گفت: برخی اراضی ملی همچنان در اختیار متصرفین غیرقانونی است.

محمدجعفرعبدالهی ۲۴ تیرماه با اشاره به موضوع جلسه اظهار کرد: متأسفانه برخی از اراضی در منطقه دربند از توابع شهرستان مهدیشهر علی رغم اینکه به عنوان اراضی ملی و مستثنیات مشخص شدند ولیکن همچنان در اختیار متصرفین غیرقانونی بوده و بایستی با انجام اقدامات قانونی متناوب اعاده شود.

وی تصریح کرد: سازمان های متولی بایستی در حفاظت و صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی حساس باشند و در منطقه دربند لازم است با جدیت و سرعت مضاعف تری اراضی که دارای مساحت بیشتری بوده انتخاب و با همکاری نهادی های امنیتی و انتظامی ضمن رعایت آرامش عمومی و خودداری از تنش اجتماعی رفع تصرفات اتفاق بیفتد.

رئیس کل دادگستری استان سمنان به سازمان هایی که در صدور سند تک برگی به منظور تعیین تکلیف اعیان و مستحدثات اراضی دولتی دراختیار خویش اقدامی نداشتند، اخطار داد و گفت: نهادهای مسئول، آخرین تذکر قانونی را برای انجام امور مرتبط با این موضوع را صادر و چنانچه ترتیب اثری حاصل نشد، مسئولین اهمال کننده به نهادی نظارتی معرفی شوند.

عبدالهی به مسوولان اظهار کرد: با همت و جدیت بیشتری در انجام وظایف قانونی گام برداشته و زیبنده نیست با ورود دستگاه قضایی تکالیف قانونی سازمان ها یاد آوری شود .

وی تصریح کرد: در تعیین حدود و ثغور وسعت سرزمینی اراضی ملی و منابع طبیعی استان سمنان، سند مالکیت مساحت ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی به وسعت سرزمینی یکی از استان های همجوار صادر شده و به لحاظ اینکه برخی از این اراضی دارای مراتع مرغوب است؛ پیگیری سریع و عاجل برای اعاده آن از طریق اصلاح سند مالکیت به استان انجام شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان خاطرنشان کرد: شورای استانی حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی ملی و منابع طبیعی قصد دارد باب تصرف غیرقانونی از اراضی را مسدود کرده و با حفاظت، حراست و صیانت از بیت المال، چالش های این حوزه را به فرصت خدمت شبانه روزی بیشتر و روزافزون تر به مردم تبدیل کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha