• شنبه / ۲۴ تیر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042415447
  • خبرنگار : 50039

معاون استاندار گلستان عنوان کرد:

تصمیم‌گیری چندگانه عامل مشکلات تجار

تصمیم‌گیری چندگانه عامل مشکلات تجار

ایسنا/گلستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه بخش خصوص نیازمند ثبات اقتصادی است، گفت: چندگانگی در تصمیم‌گیری‌ها فعالیت تجار را با مشکل مواجه کرده است.

سیدمحمد دهنوی عصر امروز 24 تیر در آئین تجلیل از صادرکنندگان برگزیده استان گلستان که همزمان با شصت و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در سالن شهید رجائی استانداری برگزار شد، اظهار کرد: بخش خصوصی برای پایداری در تجارت و سودآوری برای کشور، نیازمند ثبات اقتصادی است.

وی با اشاره به همجواری استان گلستان با کشور ترکمنستان از راه زمینی و کشورهای حاشیه دریای خزر، ادامه داد: متأسفانه، گلستان علی رغم هم مرز بودن با ترکمنستان که یکی از بهترین بازارهای صادراتی از مقصد جمهوری اسلامی ایران است، در زمان شیوع ویروس منحوس کرونا و محدودیت‌های ایجاد شده این بازار خوب را از دست داده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان پیگیری‌های مجدانه صورت گرفته برای بازگشایی مسیر ترانزیت زمینی به این کشور در دوران پساکرونا را بسیار تأثیرگذار دانست و افزود: اما تجارت چمدانی هنوز مجوز از سرگیری فعالیت دریافت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه استان گلستان ظرفیت‌های توسعه‌ای زیادی در حوزه‌های مختلف دارد، خاطرنشان کرد: این ظرفیت‌ها سال‌ها مغفول مانده و توجهی به ایجاد زیرساخت برای بهره‌برداری از این ظرفیت‌ها نشده است.

تصمیم‌گیری چندگانه عامل مشکلات تجار

دهنوی با تأکید بر اینکه دولت سیزدهم در دورانی که شاهد تشدید تحریم‌ها بر علیه کشورمان هستیم، همچنان در عرصه توسعه تجارت خارجی در حال مذاکره با کشورها است، اضافه کرد: این تلاش‌ها و گفت‌وگوها قطعاً رهاوردهای خوبی را برای تجار و صادرکنندگان کشور به همراه خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری گلستان با اشاره به برخی مشکلات پیش روی تجار و بازرگانان، تصریح کرد: چندگانگی در تصمیم‌گیری‌ها تجار را دچار مشکل کرده و برای حل این مسأله، بهتر شدن روند صادرات و حل مشکل تعهد ارزی باید گام‌های بلندتری از سوی دولت برداشته شود.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم ۱۴ مدیرعامل صادرکننده برتر و برگزیده استان گلستان با حضور مقامات کشوری و استانی با اهدای تندیس تجلیل شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha