• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۳۲
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402042515577
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل بهزیستی استان خبر داد:

واگذاری سرپرستی ۲ کودک معلول به خانواده‌های متقاضی فرزند در لرستان

واگذاری سرپرستی ۲ کودک معلول به خانواده‌های متقاضی فرزند در لرستان

ایسنا/لرستان مدیرکل بهزیستی لرستان از واگذاری سرپرستی ۲ کودک معلول به خانواده‌های متقاضی فرزند در استان خبر داد.

همایون عمودی زاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یکی از سیاست‌های سازمان بهزیستی لرستان موضوع فرزندخواندگی و واگذاری فرزندان به خانواده‌های متقاضی فرزند است.

وی با بیان اینکه براساس دستورالعمل‌های سازمان بهزیستی، هدف از واگذاری کودکان تحت حمایت بهزیستی به خانواده‌های متقاضی در نظر گرفتن منافع و مصالح عالی است، افزود: با توجه به اینکه این کودکان یکبار در زندگی دچار آسیب شدند تلاشمان این است که از بین خانواده‌ها بهترین‌ها با شرایط بهتر را برای این کودکان انتخاب کنیم.

مدیرکل بهزیستی لرستان تصریح کرد: به نسبت کودکان تحت پوشش، متقاضیان درخواست فرزند بسیار هستند و البته با دستور مقام قضایی خانواده‌هایی که شرایط لازم را داشته باشند فرزند به آنها واگذار می‌شود.

عمودی‌زاده بیان کرد: پس از تایید صلاحیت خانواده‌های متقاضی با دستور مقام قضایی کودکان شش ماه به صورت آزمایشی در اختیار خانواده‌ متقاضی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عموما خانواده‌ها خواهان کودکان زیر پنج سال هستند، اضافه کرد: در این مدت شش ماه مددکار بهزیستی پیگیر شرایط کودک است و چنانچه تایید کند فرزند به صورت دائمی در اختیار این خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

دیرکل بهزیستی لرستان از واگذاری ۲۴ کودک به خانواده‌های متقاضی فرزند در استان خبر داد و تصریح کرد: این کودکان تا سن ۱۸ سالگی تحت نظر مددکار بهزیستی هستند.

عمودی زاده با بیان اینکه امسال نیز دو خانواده دو کودک معلول را به فرزندی پذیرفتند، بیان کرد: یکی از کودکان CP بوده از ناحیه گردن به پایین فلج نخاعی است که توسط یک خانواده بروجردی به فرزندخواندگی پذیرفته شده است.

وی ادامه داد: برخی از کودکانی که دارای سندوم دان، شکاف کام، لب شکری و معلولیت هستند از سوی خانواده رها شدند و این درحالیست که خانواده‌هایی بودند بخاطر نیت خیرخواهانه آنها را به فرزندخواندگی پذیرفتند.

مدیرکل بهزیستی لرستان گفت: براین اساس فردا در سالن اجلاس سران اسلامی با حضور رئیس جمهور از خانواده‌هایی که فرزندان معلول را به فرزندخواندگی پذیرفتند در یک مراسم تحت عنوان "آغوش سیمرغ" تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha