• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402042515663
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک مسئول عنوان کرد

شاخص‌هایی برای توزیع اعتبارات در خراسان جنوبی

شاخص‌هایی برای توزیع اعتبارات در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در توزیع اعتبارات باید شاخص مند عمل کنیم، اظهار کرد: بیش از ۲۰۰ شاخص را احصا کرده و براساس آن پیش رفتیم.

حمید جهانشاهی، امروز یکشنبه ۲۵ تیر با اشاره به نقش سازمان مدیریت و برنامه ریزی در برنامه‌های توسعه‌ای استان، به رسانه‌های گروهی گفت: اعتبارات استان در چندین نوبت ابلاغ می‌شود که در راستای بودجه سنواتی به استان‌ها تخصیص می‌یابد.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به پیوست‌های قانونی این ابودجه‌ها، افزود: اعتبارات در بخش هزینه و تملک بوده و متولی  ۲۳ دستگاه هستیم و در باقی دستگاه‌ها اعتبارات به صورت ملی ابلاغ می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در طول سال به فراخور موضوعات اعتبارات به استان ابلاغ می‌شود، تصریح کرد: در ابتدای سال جاری منابعی در اختیار استان قرارگرفت که آغازکننده پروژه‌های استانی بود.

جهانشاهی با اشاره به رشد اعتبارات سنواتی از توزیع ۲ هزار و ۵۱۰ میلیارد تومان اعتبارات سنواتی در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از این رقم ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه‌ای دستگاه‌های اجرایی شمول نظام بودجه هزینه‌ای استانی و بالغ بر یک هزار و ۶۷۰ میلیارد تومان اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی است.

وی با اشاره به ارتقای رتبه استان در اعتبارات هزینه‌ای و تملک، ادامه داد: دستورالعمل‌های بودجه ابلاغ شده و در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اعتبارات تملک و هزینه‌ای توریع شد و پس از آن کمیته‌های برنامه ریزی شهرستان به ریاست فرمانداران در توزیع اعتبارات فعال می‌شوند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در توزیع اعتبارات باید شاخص مند عمل کنیم، افزود: بیش از ۲۰۰ شاخص را احصا کرده و براساس آن پیش رفتیم.

وی با بیان اینکه اعتبار سنواتی باید با عدالت توزیع شود، تصریح کرد: خراسان جنوبی از نظر وسعت رتبه سوم و از نظر جمعیت رتبه ۲۸ را دارد که اعتبارات از منظر شاخص مناطق محروم و جمعیت توزیع می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی با بیان اینکه ملاک‌ در توزیع اعتبارات تکمیل پروژه‌های نیمه تمام بوده و این امر در اولویت است، اظهار کرد: بخشی از اعتبارات به صورت متمرکز و در راستای اجرای تعهدات استانی سفر ریاست جمهور و سایر مقامات کشوری به استان و سفرهای شهرستانی استاندار ابلاغ می‌شود.

جهانشاهی با بیان اینکه در اعتبارات هزینه‌ای پرداخت دیون اولویت دارد، بیان کرد: اعتباراتی در دور اول رییس جمهور به استان اختصاص یافت و سفر دوم پیگیری مصوبات سفر اول بود اما با نگاه ویژه دولت به استان مصوبات خوبی داشتیم که بخشی از آن ابلاغ شده است.

وی با اشاره به تصویب  ۵ هزار میلیارد تومان برای توسعه نهبندان و سربیشه، بیان کرد: علاوه بر اعتبار سنواتی از ظرفیت دستگاه‌ها استفاده کرده و با رایزنی مدیران کل با وزارتخانه‌ها از ظرفیت‌های ملی برای پیشبرد پروژه‌ها بهره خواهیم گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان جنوبی از اختصاص بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبارات پژوهشی به طرح‌ها و پروژه‌های اولویت دار استان در حوزه‌های مدیریت منابع آب، امنیت غذایی، اقتصاد دیجیتال، مسکن، سلامت، اقتصاد مرز، معدن و محصولات کشاورزی در کارگروه آموزش و پژوهش خبر داد.

جهانشاهی با بیان اینکه در اجرای تبصره ( ۹) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور، شورای برنامه‌ریزی و توسعه باید یک درصد از اعتبارات هزینه‌ای استان با برخی استثنائات را کسر و به فعالیت‌های پژوهشی اختصاص دهد، تصریح کرد: در این خصوص سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اولویت‌های تحقیقاتی سال جاری را بر اساس اسناد بالادستی و در راستای رفع مشکلات توسعه‌ای استان احصا کرده، سپس در کارگروه آموزش و پژوهش مصوب شده و جهت تایید نهایی در شورای برنامه ریزی و توسعه مطرح شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha