• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402042515899
  • خبرنگار : 50163

افزایش سازش‌ها در پرونده‌های طلاق ابهر؛

وقتی مراکز مشاوره گره‌گشا می‌شوند

وقتی مراکز مشاوره گره‌گشا می‌شوند

ایسنا/زنجان رئیس اداره بهزیستی شهرستان ابهر گفت: با بهره‌گیری از ظرفیت مراکز مشاوره شاهد افزایش سازش در پرونده‌های طلاق این شهرستان هستیم.

علی لطیفی ظهر امروز (25 تیرماه) در دیدار با فرماندار ابهر که به مناسبت هفته بهزیستی انجام شد، با بیان اینکه طرح‌های بسیار خوبی در بهزیستی اجرا می‌شود، عنوان کرد: از جمله این طرح‌ها در حوزه پیشگیری خط ملی اعتیاد، خط مشاوره است.

وی با اشاره به فعال بودن کارشناسان طلاق در شهرستان، عنوان کرد: طبق تفاهم‌نامه منعقده دادگستری موظف است افرادی را که برای طلاق مراجعه می‌کنند به کارشناسان مراکز مشاوره ارجاع دهند.

لطیفی با اشاره به اینکه خوشبختانه آمارهای سازش در طلاق در سایه بهره‌گیری از این مراکز افزایش یافته است، تصریح کرد: در بحث جمع‌آوری معتادان نیز امسال ۱۴۰ معتاد متجاهر در کمپ خانه دوست هیدج پذیرش شده‌اند که این امر نیز باعث شده است بنا بر اذعان نیروی انتظامی آمار سر قت‌های خرد در شهرستان کاهش یابد.

رئیس بهزیستی ابهر با اشاره به موضوع مشارکت‌های مردمی، متذکر شد: با اعتمادی که خیرین به بهزیستی دارند این مشارکت‌ها امسال ۱۰۰ درصد افزایش یافته است که این اعتماد نیز در سایه شفاف‌سازی از هزینه‌کرد کمک‌ها حاصل شده است.

لطیفی با یادآوری اینکه از طرح‌های خوب بهزیستی طرح غربالگری خدمات بینایی و شنوایی است، ادامه داد: برش امسال شهرستان ۸ هزار نفر است که در این حوزه توجه جدی به مناطق محروم شهر و همچنین روستاها وجود دارد و کمک‌های خوبی به افراد دارای مشکل می‌شود.

وی با بیان اینکه از محل تبصره ۱۶ سال گذشته هشت میلیارد تومان به زنان سرپرست خانوار و معلولان تسهیلات پرداخت شد، افزود: امسال نیز ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ابلاغ اعتبار شده است که دو میلیارد ۳۵۰ تومان تسهیلات اخذ کرده و مابقی نیز در مرحله دریافت تسهیلات هستند.

فرماندار ابهر نیز در این دیدار با تقدیر از زحمات این سازمان در ارائه خدمات به معلولان و سایر جامعه هدف، گفت: بهزیستی از جایگاه ویژه‌ای در جامعه برخوردار است.

احمد ذوالقدر با توضیح اینکه توجه کردن و به ویژه توجه به معلولان یکی از موضوعات بسیار مهم است، تاکید کرد: اگر نیت کار در خدمت به محرومان خالصانه و برای خدا باشد قطعا کارها رنگ و بوی الهی به خود خواهد گرفت و شاهد برکات آن در دنیا و آخرت خواهیم بود.

فرماندار ابهر با یادآوری اینکه حوزه کار بهزیستی بسیار گسترده است، اضافه کرد: یکی از کارهای تاثیرگذار بهزیستی در جامعه کمک برای بازگشت زوجین به زندگی و پیشگیری از طلاق با انجام مشاوره است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha