• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1402042515910
  • خبرنگار : 71560

علیزاده: طبق قانون باید ۳ درصد استخدام‌های کل کشور به معلولان اختصاص داده شود

علیزاده: طبق قانون باید ۳ درصد استخدام‌های کل کشور به معلولان اختصاص داده شود

نماینده مردم مراغه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل بیکاری معلولان تاکید کرد: طبق قانون باید ۳ درصد استخدام‌های کل کشور به معلولان اختصاص داده شود اما چند درصد این اصل محقق شده است؟

به گزارش ایسنا، علی علیزاده در تذکری شفاهی در جریان جلسه علنی امروز مجلس، خطاب به سران قوا بیان کرد: حالا که با تدبیر سران قوا مولدسازی اموال دولت به یکی از منابع مالی دولت تبدیل شده بیم آن می‌رود که تجربیات تلخ گذشته تکرار شود و البته بیم آن نیز می‌رود که اموال دولت به اسم مولدسازی به خصولتی‌ها واگذار شود. لازم است برای جلوگیری از شکل‌گیری فساد واگذاری اموال دولتی به خصولتی‌ها ممنوع شود. 

وی در ادامه در تذکری خطاب به وزیر کار بیان کرد: مشکل معلولان عزیز بیکاری است. طبق قانون باید ۳ درصد استخدام‌های کل کشور به عزیزان معلول اختصاص داده شود، آیا اجرایی شده است؟ 

نماینده مردم مراغه در تذکری خطاب به وزیر آموزش و پرورش و بهداشت تصریح کرد: اگر از سفر حج خارج شده‌اید لطفا پیگیر مطالبات و پرداخت معوقات قشر زحمتکش نیروهای خدماتی آموزش و پرورش باشید که با اندک حقوق گذران زندگی می‌کنند. هموطنانی که امروز درگیر درمان هستند مراجعات مکرری به نمایندگان برای کمبود اقلام دارویی دارند. تاسف‌بار است که بسیاری از همین داروهای بیماران به راحتی در بازار سیاه پیدا می‌شود و غم‌انگیزتر که داروی مورد نیاز بیمار با ارز دولتی تهیه شده و باید در بازار سیاه پیدا شود. آقای وزیر مشقات بازار سیاه همه را خسته کرده و درد بیمار برایش کافی است. 

وی در تذکری دیگر خطاب به وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: در همه جای دنیا از ثروتمندان مالیات بیشتری اخذ می‌شود، اما در کشور ما تیغ بران مالیات بر گردن معلم، کارگر، کارمند و اصناف مظلوم نهاده شده است. صدها هزار خانه خالی اعیانی به گواه آمار وجود دارد. چرا سراغ آنها نمی روید؟ 

وی در تذکری  خطاب به وزیر جهاد کشاورزی افزود: دو سال قبل قیمت نهاده ها را آزاد کردید که تولیدکننده و مصرف کننده تکلیف خود را بدانند. اما امروز تولیدکننده یعنی مرغداران، مجبور هستند نهاده را از بازار سیاه تهیه کنند و نمی توانند نهاده را از نهادهای رسمی دریافت کنند. مصرف کننده نیز مرغ را بالاتر از قیمت مصوب تهیه می کند. چرا همه کارها باید به دلال ها سپرده شود؟ 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha