• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 1402042515980
  • خبرنگار : 30165

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور:

باید به دنبال احیای جنبش خانواده در دل دانشگاه‌ها باشیم

باید به دنبال احیای جنبش خانواده در دل دانشگاه‌ها باشیم

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه باید به دنبال احیای جنبش خانواده در دل دانشگاه‌ها باشیم، گفت: نگاه انقلاب اسلامی به خانواده، تحقق خانواده نوینی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدمجید امامی در مراسم سالروز بازدید مقام معظم رهبری از پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی که امروز با عنوان «رویان برای ایران جوان» برگزار شد، با بیان اینکه کل دنیا به شاخص‌های خانواده توجه دارند، گفت: در ذات جامعه ما و انقلاب اسلامی پیام بزرگی در حوزه خانواده‌محوری وجود دارد و ما در تلاشیم این رویکرد را تقویت کنیم. عمده‌ سیاست‌های اقتصادی در ایران تا اوایل دهه ۹۰ خانواده‌محور نبود، به همین دلیل امروز به واسطه مشکلات جمعیتی در این‌ حوزه گام برداشته‌ایم.

امامی با بیان اینکه باید به دنبال احیای جنبش خانواده در دل دانشگاه‌ها باشیم، اظهار کرد: گردهمایی جهانی خانواده از سوی پاپ راه‌اندازی شده و امروز در دنیا فعالیت‌های زیادی برای حوزه خانواده‌گرایی دارد. جامعه ما و انقلاب اسلامی و اندیشه‌ای که برای خانواده دارد، فرای تهجر و تجدد است. لذا نگاه انقلاب اسلامی به خانواده، تحقق خانواده نوینی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات کشور را حل کند.

وی با بیان اینکه خانواده می‌تواند بحران‌هایی مانند حجاب و ... را حل کند، اظهار کرد: الگوهای فرهنگی خانواده یعنی روابط افراد با هم در این زمینه بسیار مؤثر بوده و بزرگترین شبکه روابط انسانی در جامعه را تشکیل می‌دهند.‌ جهاددانشگاهی باید برای جنبش جهانی جمعیت حرف نو از جنس تجربه اسلامی و ایران داشته باشد. اتفاقی که در «رویان» افتاده، می‌تواند رویکرد نوین انقلاب به شاخص‌های نجات خانواده باشد.

امامی تصریح کرد: گل سرسبد جامعه ایرانی در این حوزه درمان ناباروری است که بعد جهانی ویژه‌ای دارد و باید این مسئله را به خوبی رسانه‌ای کنیم. امروز تقریبا در سال ۳۰۰ هزار سقط جنین غیر قانونی در کشور انجام می‌شود که باید در برابر این قضیه ایستادگی کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha