• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۶:۵۱
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402042516162
  • خبرنگار : 50225

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری استان خبر داد

بیش از ۳۵۶ هزار کودک خوزستانی تحت پوشش برنامه غربالگری تنبلی چشم

بیش از ۳۵۶ هزار کودک خوزستانی تحت پوشش برنامه غربالگری تنبلی چشم

ایسنا/خوزستان سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان از آغاز اجرای برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ ساله در استان خبر داد.

صادق خجسته در آیین افتتاح برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم که امروز (۲۵ تیرماه) به مناسبت هفته بهزیستی در مرکز مثبت زندگی  ۲۹۱ واقع در محله بهارستان اهواز  برگزار شد، اظهار کرد: به منظور کاهش شیوع بروز اختلال نابینایی و کم بینایی، همزمان با سراسر کشور، برنامه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم برای کودکان ۳ تا ۶ ساله در استان خوزستان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه غربالگری پیشگیری از تنبلی چشم تضمین‌کننده سلامت بینایی کودکان است، افزود: انجام این غربالگری در کودکان از پیشرفت بیماری‌های چشمی، عیوب انکساری، استرابیسم و آمبلیوپی جلوگیری می‌کند.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان ادامه داد: امسال ۳۵۶ هزار و ۸۰۰ کودک گروه هدف این برنامه هستند که معاینه آن‌ها در سه سطح توسط ۵۰۶ مربی، ۴۲ بینایی‌سنج و ۱۶ چشم‌پزشک همکار با بهزیستی استان خوزستان انجام می‌شود.

خجسته با تاکید بر اجرای برنامه غربالگری تنبلی چشم تا پایان اسفندماه امسال گفت: خانواده‌ها می‌توانند با مراجعه به پایگاه‌ها، مراکز درمانی و بهداشتی و مراکز مثبت زندگی در استان خوزستان از سلامت چشم فرزندان خود اطلاع حاصل کنند.

وی بیان کرد: کودکان خانواده‌های بی‌بضاعتی که با مشکلات بینایی مواجه می‌شوند، مورد حمایت بهزیستی قرار می‌گیرند و از خدماتی مانند تهیه عینک و کمک هزینه عمل جراحی بهره‌مند خواهند شد.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی خوزستان با ابراز امیدواری از پوشش بالای برنامه در سال جاری عنوان کرد: در سال گذشته نیز ۲۸۶ هزار و ۴۷۹ کودک مورد معاینه قرار گرفتند که ۲ هزار و ۶۹۷ کودک از این تعداد آمبلیوپ و ۴ هزار و ۴۳۱ کودک با سایر بیماری‌های چشم شناسایی و برای ادامه درمان به سطوح بالاتر ارجاع داده شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha