• یکشنبه / ۲۵ تیر ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۴
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 1402042516248
  • خبرنگار : 71451

کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان برگزار می‌شود

کنگره ملی ۸۰۰۰  شهید استان همدان برگزار می‌شود

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان گفت: همزمان با سالروز شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی اجلاسیه کنگره شهدای استان را برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایسنا، سردار مهدی فرجی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان همدان بیان کرد: ۲۳ کمیته ستاد اجرایی کنگره شهدا به خوبی در حال انجام وظایف هستند که قدردان همگی هستیم. چند کار محوری در دستور کار داریم و بیشترین تلاش کنگره تمرکز روی قشر جوان و نوجوان به عنوان جامعه هدف است.

دبیر اجرایی دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید استان همدان با بیان اینکه تا به حال ۲۰۰۰ یادواره شهدای مدرسه‌ای برگزار شده که در آنها خود دانش‌آموزان درگیر کار بودند، افزود: بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز هم از باغ موزه دفاع مقدس به صورت رایگان بازدید کردند که آثار معنوی قابل توجهی داشت. نخستین ‌بار یادواره شهدای مهندس و سرباز را برگزار کردیم. همچنین یادواره شهدای کارمند، هلال احمر، ورزشکار و … را برگزار و در تمامی آنها سعی به مستندسازی داشتیم.

مشاور عالی سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان تأکید کرد:جزو استان‌هایی هستیم که بیشترین سوژه را در حوزه دفاع مقدس دارند و تنها استانی هستیم که نماز جمعه در آن بمباران شده که این خود یکی از سوژه‌های جالب توجه در حوزه ایثار و شهادت محسوب می‌شود.

سردار فرجی با اشاره به اجلاسیه کنگره شهدای استان همدان یادآورشد: همزمان با سالروز شهادت سردار شهید حاج حسین همدانی اجلاسیه کنگره شهدای استان را برگزار خواهیم کرد و در حال رایزنی هستیم تا یکی از سران قوا به عنوان میهمان ویژه در اختتامیه اجلاسیه حاضر شود. خروجی کنگره اول شهدا، ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس بود.

وی گفت: دیوارنگاره ۵۰۵ شهید مدافع حرم کشور در این موزه نصب شده که در نوع خود اقدامی قابل تحسین است. ضمن اینکه جانمایی در محوطه نمایشگاه برای دفن یک شهید گمنام انجام شده تا هشت هزار میهمان و تماشاگر این برنامه که هر شب در نمایشگاه بین‌المللی حاضر می‌شوند، این شهید والامقام را هم زیارت کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha