• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۲:۴۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042616326
  • خبرنگار : 50604

رئیس تبلیغات اسلامی گرگان:

مراسم شیرخوارگان حسینی نماد فرزندآوری و فرزندپروری می‌شود

مراسم شیرخوارگان حسینی نماد فرزندآوری و فرزندپروری می‌شود

ایسنا/گلستان رئیس تبلیغات اسلامی گرگان از برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی همزمان با چهارم محرم در گرگان خبر داد و افزود: در اقدامی خلاقانه مراسم شیرخوارگان حسینی تبدیل به نماد فرزندپروری می‌شود.

سیدجواد محمدزاده شامگاه یکشنبه ۲۵ تیر در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در روز چهارم محرم همزمان با روز جمعه ۳۰ تیر همایش شیرخوارگان حسینی در ساعت هشت تا ۱۰ صبح در مصلای وحدت گرگان برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: بعد از مراسم شیرخوارگان حسینی مادران حاضر در مراسم همراه فرزندان خود پیاده‌روی همراه با کالسکه به سمت گلزار شهدای امامزاده عبدالله علیه السلام گرگان را برگزار خواهند کرد تا با حضور در کنار فرزندان خود در اقدامی خلاقانه گامی موثر در راستای فرهنگ‌سازی فرزندآوری و جمعیت داشته باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان با تاکید بر لزوم توجه به مسئله فرزندآوری در جامعه، گفت: در آیات قرآن، احادیث و روایات اسلامی ما بر اهمیت فرزندآوری تاکید شده است که نشان می‌دهد از پایه‌های اصلی قدرتمندی، تولید ثروت و پیشرفت هر خانواده و جامعه‌ای، جمعیت است.

محمدزاده تصریح کرد: باید روز چهارم محرم که به نام حضرت علی‌اصغر علیه السلام مزین شده را، نماد فرزندآوری، فرزندپروری و تحکیم خانواده بدانیم و از همه مادران و خانواده‌ها تقاضا کنیم همراه با فرزندان خود در مراسم شیرخوارگان حسینی حاضر شوند.

وی با اشاره به این‌که مراسم شیرخوارگان حسینی مصلای گرگان به‌صورت زنده و مستقیم از شبکه استانی گلستان پخش خواهد شد، گفت: در مراسم شیرخوارگان حسینی علاوه بر برنامه‌های روضه و عزاداری مسئله فرزندآوری و اهمیت خانواده برای خانواده‌ها تبیین خواهد شد.

رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان ادامه داد: وجود فرزندان در خانواده آثار و فواید جسمانی و روان‌شناختی فراوانی برای والدین به دنبال دارد به‌طوری‌که خانواده‌هایی که صاحب فرزند هستند، بیش از خانواده‌های بدون فرزند از زندگی لذت برده و احساس خوشبختی بیشتری دارند.

محمدزاده  ادامه داد: قرآن کریم آنجا که «عِبادُ الرَّحْمن» (بندگان خاص خداوند) را معرفی می‌کند، یکی از خصوصیات آنها را این گونه بیان می‌فرماید: «وَ الَّذینَ یَقُولُونَ رَبَّنا هَبْ لَنا مِنْ أَزْواجِنا وَ ذُرِّیَّاتِنا قُرَّةَ أَعْیُنٍ وَ اجْعَلْنا لِلْمُتَّقینَ إِماماً»؛ «و آنان کسانی هستند که می‌گویند: پروردگارا! برای ما از همسران و فرزندانمان روشنی دیدگان (و نسل‌های صالح، پاک و متّقی) عطا کن و ما را بر پرهیزکاران (در مسابقه به سوی ایمان و رهبری در اصول و فروع و معارف) پیشوا گردان!»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha