• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1402042616347
  • خبرنگار : 71145

بیمارستانی که البشیر و رهبران رژیم سابق سودان در آن بستری هستند، هدف قرار گرفت

بیمارستانی که البشیر و رهبران رژیم سابق سودان در آن بستری هستند، هدف قرار گرفت

وکیل عمر البشیر، رئیس جمهور پیشین سودان اعلام کرد که روز گذشته، بیمارستان علیا، جایی که البشیر به همراه دیگر رهبران رژیم سابق سودان در خارطوم در آن بستری است، هدف قرار گرفت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هاشم ابوبکر الجعلی، وکیل عمر البشیر، رئیس جمهور پیشین سودان عصر یکشنبه به وب‌سایت «سودان تریبون» گفت که بمبارانی که بیمارستان علیا را نیز دربرگرفت، طبقه‌ای را هدف قرار داد که عمر البشیر، بکری حسن صالح و عبدالرحیم محمد حسین در آن بستری هستند.»

وی اظهار داشت که با یکی از ماموران کنار اتاق البشیر تماس گرفته و او گفته حال البشیر خوب است و آسیبی ندیده است؛ اما تمام طبقه تحت تاثیر بمباران قرار گرفته است.

وکیل البشیر گفت: «تا این لحظه ما نمی‌دانیم که حمله هوایی عمدی بوده یا حمله‌ای بی‌هدف.»

ارتش سودان اوایل روز یکشنبه تاکید کرد که نیروهای واکنش سریع بیمارستان نظامی علیا در ام درمان را بمباران کردند و توضیح داد که این بمباران "به مرکز دیالیز، مراقبت‌های ویژه و اتاق عمل و همچنین تعدادی از اتاق‌های بستری آسیب وارد کرد و یک زن بیمار زخمی شد."

البشیر به همراه بکری حسن صالح، نخست وزیر سابق سودان و عبدالرحیم محمد حسین، وزیر دفاع سابق سودان ماه‌ها پیش بر اساس گزارش‌های پزشکی مبنی بر نیاز به مراقبت‌های بهداشتی به بیمارستان علیا در ام درمان منتقل شد. در این گزارش پزشکی آمده بود، حضور آنها در زندان کوبر ممکن است باعث وخامت وضعیت سلامت و مرگ آنها شود.

رهبران رژیم سابق سودان به اتهام برنامه ریزی برای کودتا در سال ۱۹۸۹ محاکمه می‌شوند.

سه ماه است که درگیری‌های شدید و گسترده بین نیروهای ارتش سودان و نیروهای واکنش سریع در مناطق جداگانه این کشور و عمدتا خارطوم، پایتخت این کشور ادامه دارد و صدها غیرنظامی کشته و زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha