• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402042616349
  • خبرنگار : 50175

استاندار لرستان:

جمهوری اسلامی ایران، حاصل حرکت جوهری و استکمالی ملتی بالغ است

جمهوری اسلامی ایران، حاصل حرکت جوهری و استکمالی ملتی بالغ است

ایسنا/لرستان اسـتاندار لرستان به مناسبت سالروز تاسیس شورای نگهبان پیامی صادر کرد.

فرهاد زیویار با صدور پیامی سالروز تاسیس شورای نگهبان را تبریک گفت.

در این پیام آمده است: نهاد شورای نگهبان از عالی‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است و در سایه این نهاد جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی قوام و استحکام می‌یابد. مقام معظم رهبری (حفظ‌الله)

ملت بالغ و مسلمان ایران  که وارث اسلام ناب محمدی شدند، در طول تاریخ پر فراز و نشیب خود اسلام را در پرتو ولایت نورانی حضرت مولی‌الموحدین و ائمه اطهار، نه تنها حفظ و حراست کردند؛ بلکه در انتشار  معارف حقه  اسلام به اقصی نقاط جهان از هیچ مجاهدتی فروگذار نکرده‌اند.

علما، حکما و فلاسفه متعمق ایران اسلامی صدها سال برای تبیین و تشکیل حکومت اسلامی مبتنی بر ولایت حقه ائمه اطهار چه زحمات که متقبل نشده و در نزاع با سلاطین جور، شهدای بسیار تقدیم کردند.

جمهوری اسلامی ایران، حاصل حرکت جوهری و استکمالی ملتی بالغ و بسیار مستعد در طول صدها سال است که جور سلاطین، شاهان، اشغالگران و زخم استعمارگران را در حافظه تاریخی خود برای ابدیت به‌خاطر دارد.

علما فقه جعفری در سیر مبارزاتی خود همواره بر مشروع بودن قوانین حاکم بر مملکت تاکید داشته و برایش از جان گذشتند.

شورای نگهبان قانون اساسی ثمره و عصاره این مجاهدت‌هاست که نهادی بر آمده از انقلاب اسلامی و سیر مبارزاتی تاریخی ملتی آزاده و مسلمان است.

خوانشی دوباره از وظایف شورای نگهبان در قانون اساسی به خودی خود، عظمت جایگاه و مسئولیت این نهاد را متجلی می‌کند.

از جمله مهم‌ترین وظایف این شورا، می‌توان به نظارت بر تدوین قوانین و تطبیق مصوبات شورای اسلامی با قوانین شرع اسلام وتأیید فرایند انتخابات کشور اشاره کرد.

اینجانب فرا رسیدن ۲۶ تیرماه سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی را به مقام معظم رهبری و مردم شریف استان لرستان و اعضای دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات استان، تبریک عرض می‌کنم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha