• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402042616433
  • خبرنگار : 50035

امسال هوای همدان از نظر آلودگی بهتر از پارسال بود

امسال هوای همدان از نظر آلودگی بهتر از پارسال بود

ایسنا/همدان مسئول برنامه پایش کیفیت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: امسال وضعیت استان از نظر آلودگی هوا نسبت به سال قبل به خاطر بارش‌ها در منطقه و جنوب غرب و غرب بهتر بوده است.

مهدی خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه امسال نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری از نظر حاکمیت گردوغبار و ریزگردها در سطح استان داشتیم، اظهار کرد: چند روزی غلظت آلاینده‌ها در استان بالا رفت اما آن‌طور نبود که ایجاد خطر کند و تنها یکی، دو روزی در تیرماه و اواخر خردادماه هوا برای گروه‌های حساس ناسالم بود و برای همه مردم خطرناک نبوده است.

وی ادامه داد: همزمان که استان‌های غربی به شکلی تحت تأثیر گردوغبار تولید شده از سمت کشور عراق یا چشمه های استان های غرب و جنوب غرب بودند، بخشی هم به همدان رسید و جریان‌های هوا و باد استان ما را هم متأثر کرد.

خدابخشی با تأکید بر اینکه امسال وضعیت استان از نظر آلودگی هوا نسبت به سال قبل به خاطر بارش ها در منطقه و جنوب غرب و غرب بهتر بوده است، خاطرنشان کرد: ارائه آمار دقیق درباره تعداد روزهای آلوده منوط به دریافت گزارش سه ماهه از اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان همدان است.

وی با بیان اینکه آلاینده های هوا بر روی همه گروه ها به ویژه افراد بیمار تأثیرگذار است، مطرح کرد: توصیه می شود زمانی که هوا آلوده است افرادی که دارای بیماری های قلبی، تنفسی هستند، سیستم تنفسی حساسی داشته و سابقه آسم دارند، سالمندان، نوزادان و خانم‌های باردار که عمدتاً از آلاینده ها متأثر می شوند، کمتر در مواجهه با آلودگی قرار گیرند.

مسئول برنامه پایش کیفیت هوای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان درباره راهکارهای کاهش مواجهه با آلودگی هوا تصریح کرد: قاعدتاً آلودگی هوا برای سلامتی مردم خطرآفرین است اما راه های کاهش مواجهه با آن نیز وجود دارد به طوریکه افراد می توانند در زمانی که هوا آلوده است، گردوغبار داریم یا زمستان که بحث پایداری هوا وجود دارد، کمتر در معرض هوای آزاد قرار گیرند در این صورت تأثیر کمتری بر بدنشان خواهد داشت در ضمن استفاده از ماسک تنفسی نیز توصیه می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در زمان آلودگی هوا و ورود گردوغبار، استفاده از سبزی و میوه‌های تازه، استفاده از آب آشامیدنی، شیر و آبمیوه به کاهش آثار آلودگی هوا کمک می کند و آثار مخرب آلودگی را به حداقل می رساند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha