• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402042616465
  • خبرنگار : 50037

مقاوم‌سازی ۴۲ درصد مساکن روستایی کبودراهنگ

مقاوم‌سازی ۴۲ درصد مساکن روستایی کبودراهنگ

ایسنا/همدان رئیس بنیاد مسکن شهرستان کبودراهنگ از مقاوم‌سازی ۴۲ درصد مساکن روستایی این شهرستان خبر داد و گفت: کل واحدهای مسکونی روستایی این شهرستان بیش از ۲۴ هزار و ۷۰۰ واحد بوده که از این تعداد ۴۲ درصد مساکن مقاوم سازی شده است.

محمدکرم معصومی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه پیش از این شاخص مقاوم سازی مسکن روستایی این شهرستان ۴۱ درصد بود و در پنج ماه گذشته این شاخص به ۴۲ درصد ارتقاء داشته است، مطرح کرد: سهمیه کل ابلاغی پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن این شهرستان در سال جاری ۱۷۷۵ فقره بوده که تاکنون ۱۵۹۲ فقره به بانک های عامل معرفی و ۶۴۸ فقره نیز با بانک های عامل موفق به عقد قرارداد شده اند.

وی سقف وام و تسهیلات مسکن روستایی را ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود پنج درصد با بازپرداخت ۲۰ ساله دانست و گفت: در صورت همکاری بانک ها در پرداخت تسهیلات تا پایان سال این میزان سهمیه ابلاغی شهرستان در زمینه مقاوم سازی مسکن به صورت صددرصدی جذب خواهد شد.

معصومی در ادامه کل اعتبارات عمرانی بنیاد مسکن این شهرستان از سال ۱۴۰۱ را ۵۲ میلیارد تومان برشمرد و خاطرنشان کرد: با این میزان اعتبار عمرانی در قالب ۶۲ پروژه در ۶۲ روستا در حال اجراست که از این تعداد، ۴۳ پروژه مربوط به آسفالت ریزی بوده و مابقی پروژه ها هم به جدولگذاری و احداث کانال در سطح روستاها اختصاص دارد.

وی یادآور شد: از ۴۳ مورد پروژه آسفالت در دست احداث در سطح روستاها تاکنون آسفالت ریزی ۲۰ روستا انجام شده و آسفالت مابقی روستاها نیز در دست انجام است ضمن اینکه تا پایان شهریورماه و پایان فصل کاری آسفالت ریزی مابقی این روستاها نیز باید انجام شود.

معصومی در ادامه با اشاره به روستاهای اوقافی شهرستان کبودراهنگ تصریح کرد: ۹ روستای شهرستان کبودراهنگ شامل روستاهای اورقین، نوآباد، شاوه، اوزون دره، مسجدین، علیصدر، احمدآباد و حاتم آباد اوقافی بوده و نمی توانیم برای این روستاها سند صادر کنیم و این روستاها در این رابطه دچار مشکل هستند که خوشبختانه حل این مشکل در دست پیگیری و اقدام است.

وی اضافه کرد: به همین منظور چندی پیش تفاهم نامه‌ای بنیاد مسکن با اداره اوقاف تنظیم و منعقد کرده تا براساس این تفاهم نامه جلساتی با اعضای شورای اسلامی و دهیاران و نماینده واقف در سطح این روستاها داشته باشد که با توافقات و مذاکرات لازم بتوان برای بحث اعیانی واحدها برای مشترکانی که در سطح این روستا دارای واحد مسکونی هستند، سند صادر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha