• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402042616496
  • خبرنگار : 50604

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان خبر داد:

نخستین گروه حاجیان گلستانی پس فردا وارد گلستان می شوند

نخستین گروه حاجیان گلستانی پس فردا وارد گلستان می شوند

ایسنا/گلستان مدیرکل فرودگاه‌های گلستان از بازگشت نخستین گروه از زائران گلستانی بیت الله الحرام عصر روز چهارشنبه ۲۸ تیر ماه از طریق فرودگاه بین المللی گرگان به استان خبر داد.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان صبح دوشنبه ۲۶ تیرماه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: نخستین گروه از حجاج گلستانی خانه خدا با پرواز شماره ۱۶۲۵ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران هما ساعت ۱۶ و پنجاه دقیقه پس فردا چهارشنبه ۲۸ تیرماه از فرودگاه مدینه به مقصد فرودگاه بین‌المللی گرگان پرواز خواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه  از طریق دو پرواز شماره ۱۶۳۹ در ساعت ۱۹ و ۵۰ دقیقه و شماره ۱۶۰۳ رأس ۵۰ دقیقه بامداد پنج شنبه ۲۹ تیرماه  گروه‌های دوم و سوم به استان بر می گردند، گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده، حجاج گلستان با ۱۳ پرواز در مدت شش روز از مدینه منوره به استان باز می‌گردند.

مدیرکل فرودگاه‌های گلستان ادامه داد:  مدت زمان تعیین شده برای بازگشت حجاج ۶ روز است و جلسه هماهنگی عملیات بازگشت پروازهای حج تمتع سال ۱۴۰۲ در اداره کل فرودگاه‌های گلستان برگزار و هماهنگی‌های بین بخشی با معاونین، حراست، فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی، فرمانده پلیس فرودگاه، ارگان‌ها و نهادها و مسئولان حج و زیارت نیز انجام شده است.

متانت تصریح کرد: درمدت بازگشت حجاج  به استان، شماره تلفن ۱۹۹  و ۰۱۷۳۱۲۲۸۰۳۰ اطلاعات پرواز فرودگاه گرگان به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی سؤالات هم استانی‌های عزیز در زمینه ارائه اطلاعات روز و ساعت پروازهای بازگشت حجاج بیت الله الحرام خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: امسال ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر از حجاج بیت‌الله الحرام، از کشور ایران به سرزمین وحی اعزام شدند که از این تعداد ۲ هزار و ۸۵۰ نفر زائر و ۸۴ نفر از عوامل کاروان از استان گلستان برای به جای آوردن اعمال حج تمتع به سرزمین وحی رفتند.

گفتی است، در حج ابراهیمی امسال سه تن از زائران بیت الله الحرام استان گلستان با نام‌های حاج "سطلق نظرخانی" زائر ۹۳ ساله و حاج "اماندردی بهبودنیا" زائر ۷۳ ساله گلستانی از کاروان شهرستان گنبدکاووس، حاجیه "سعیده افق‌عطا" با سن حدود ۷۳ سال از کاروان گنبدکاووس در سرزمین وحی فوت شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha