• دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1402042616829
  • خبرنگار : 71496

یک روزنامه عبری از نتانیاهو خواست وضعیت سلامتی خود را فاش کند

یک روزنامه عبری از نتانیاهو خواست وضعیت سلامتی خود را فاش کند

یک روزنامه عبری زبان افشای وضعیت جسمانی نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را پس از انتقال او به اورژانس بیمارستانی در نزدیکی تل‌آویو خواستار شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری زبان هاآرتص امروز دوشنبه در سرمقاله خود نوشت، بر اساس آخرین تحولات رسمی منتشر شده از سوی دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره شرایط او هنگام انتقال به بیمارستان، وضعیت او بسیار خوب است و نتانیاهو تنها کمی سرگیجه داشت و نتایج تمامی آزمایش‌هایش خوب بود.

اما هاآرتص در ادامه سرمقاله خود این سوال را مطرح کرد که چه مساله‌ای باعث شد نتانیاهو روز شنبه (تعطیل رسمی در اراضی اشغالی) به یک بیمارستان پیشرفته منتقل شود که با خودرو حدود یک ساعت از منزلش فاصله دارد.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه به نقل از این روزنامه عبری زبان گزارش داد، تصمیم برای کاشت یک هولتر زیر جلدی برای نتانیاهو جهت مانیتورینگ منظم قلب او که دفترش آن را اعلام نکرد، نگرانی‌هایی را در این مورد ایجاد کرد که مردم از وضعیت جسمانی او اطلاع کاملی ندارند.

همچنین هاآرتص نوشت، این اولین بار در سال جاری میلادی نیست که نتانیاهو به بیمارستان منتقل می‌شود، در اکتبر ۲۰۲۲ نیز زمانی که رئیس اپوزیسیون بود، به تنهایی به بیمارستان "شاری تسیدک" (واقع در قدس اشغالی) رفت، در ادامه نیز دفتر او اعلام کرد که نتایج تمامی آزمایش‌ها عادی بوده و حالش خوب است.

این روزنامه عبری زبان در ادامه نوشت، پس از آنکه آریل شارون، نخست وزیر پیشین دچار سکته مغزی شد که هرگز از آن نجات نیافت، تیمی در دفتر نخست وزیر طرحی را در ارتباط با معاینه پزشکی نخست‌وزیران آغاز کرد که یکی از بندهای آن انتشار گزارشی سالانه و دقیق از وضعیت جسمانی نخست وزیر و صلاحیت او برای ادامه فعالیت در این سمت است؛ اما از زمانی که نتانیاهو نسخت وزیر شده، حتی یک گزارش در این خصوص منتشر نشده است، حتی جمعیتی موسوم به "موفقیت" که در زمینه حقوق شهروندی فعال است، نتوانست گزارشی از وضعیت جسمانی نتانیاهو از دفترش بگیرد و این دفتر به جای ارسال گزارش‌های سالانه، تنها بیانیه‌های مطبوعاتی را منتشر کرده که آخرین آنها مربوط به سال ۲۰۲۰ بود که در آن اقدامات پزشکی که نتانیاهو انجام داده و نیز چند پاراگراف درباره وضعیت جسمی او در آن سال شرح داده شد.

هاآرتص در پایان سرمقاله خود نیز نوشت، علاوه بر این، نتانیاهو اجازه نمی‌دهد یک جانشین دائم برایش تعیین شود تا زمانی که به دلیل وضعیت جسمی مجبور به ترک سمتش‌ شد، از جانشین استفاده شود، بر این اساس تصمیم‌گیری درباره جانشین او می‌تواند آشوبی را در دولت به پا کند، نتانیاهو باید از نادیده‌ گرفتن اقدامات دست بردارد چراکه او فراتر از قانون نیست و باید یک جانشین دائمی داشته باشد و پیش از هر چیزی باید گزارشی کامل و موثق از وضعیت جسمی و صلاحیتش برای این سمت ارائه کند.

بیمارستان شیبا پیشتر اعلام کرد که دلیل انتقال نتانیاهو و بستری او به مدت یک شب در بخش قلب، کم‌ آبی بدن بود.

نتانیاهو در ویدیویی که چهار ساعت پس از بستری در بیمارستان از خود به اشتراک گذاشت، با صورتی رنگ پریده گفت، "روز گذشته را همراه همسرم در دریاچه طبریا زیر نور آفتاب بدون کلاه و آب گذراندم؛ اما فکر خوبی نبود."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha